Jump to content

Tips til løsning med konsoller i 10fots Rib?

Sturee

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har en 10 fots Zodiac YL som jeg vil montere styring i og har kommet opp med noen løsninger, men vet ikke hvilken jeg skal velge :confused: Åpen for nye forslang også, men jeg vil ikke ha sal.

Her er det jeg har tengt til nå:

1. Sitte på tofta bak og sette en styrebrakett som denne (kan få en til 2000 en annen vei)

2. Støpe konsoller etter mine mål og ønsker.

3. Feste to StolerStativer og braketten på linken.

4. Samme som 3, men støpe konsoll selv.

5. Kjøpe en brukt RIB som har konsoll fra før, evt ny kina RIB.

Holder selv en knapp på nr. 3, noen meninger om den? Med støpe selv, mener jeg å få noen til å støpe for meg så det ikke skal bli stykt. Er ikke så god med støping enda.

Mvh NT :smiley:

Redigert av NT503 (see edit history)

Hvorfor ikke jockeykonsoll? Eneste grunn jeg kan se til å montere konsoll i en så liten rib, er å lage leketøy av den. Da egner det seg vel med den løsningen som gir best muligheter for å holde seg fast ved ekstrem kjøring? Personlig kjenner jeg ikke til mange løsninger som gjør dette bedre enn en "sal".

Ligg unna customløsninger, hvis du ikke har spesielt lyst å involvere deg selv. Det koster alltid mer enn det smaker. Som du selv har sett, finnes det hauger av ferdigsnekrede løsninger på markedet, men det blir fort klønete å få det på plass i en så liten båt. Har du sjekket hva Zodiac leverer av originaltilbehør til båten din? De leverer en del konsoller, også til din størrelse.

konsolljpeg.jpg

Snaue 4000 med kabler og ratt. Lite konsoll og går oppi uten å ta all den plassen som et full-size jockey gjør.

Vedrørende selvsnekrede løsninger: det ser ofte snodig ut og så angrer du til slutt. Hadde en løsning med stol som du viser til i en with 320 for mange år siden. Det så ikke bra ut.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)

Jeg ville ikke valgt stolene, tror det kan bli drøyt trangt og se veldig rart ut.

Selv ville jeg valgt sal, det er konge å sitte/stå på i små båter og er veldig moro. Men siden du ikke vil ha det hadde jeg valgt nr. 1 eller 2, etter hva som ble penest.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Sjekk litt her, der har de også bilde av en montert i lik båt som din. Kan evt. støpe selv etter bilde/mål derfra?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...