Yankee Startet 30.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2010 Har Diacom diagnoseverktøy for PC. Denne kan brukes til mercruiser, mercury, volvo osv, men jeg mangler overgangskabel til Thunderbolt V(Mercruiser 5.0L), Noen som vet om noen i Norge som selger slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 30.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 Tror ikke det, men du kan jo spørre på Ravn`s garage . Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 Dette kan enkelt bestilles fra Rhinda, og du har kabelen normalt i løpet av en ukes tid! Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 7.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Det er helt riktig adeno, men jeg skal bare ha en ny overgang og da blir det like mye i frakt som dingsen koster. Og på toppen av alt så er de utsolgt for den jeg trenger. Tenkte kanskje noen forhandlere hadde den på lager Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 (redigert) Har du forsøkt Marine Power, det er eneste jeg kan tenke meg som har slikt liggende. Ellers så står alle forhandlere på sidene deres, slik at du kan prøve å ringe rundt til noen av de, jeg tviler på at noen har en ekstra slik kabel liggende, men det er mulig noen går med på å selge sin kabel dersom de ikke bruker den, eller at de kan vente på en ny ettersom det er vinteren og litt stille rundt hos båtverkstedene! Du kan også høre med Ravns Garage, de har sikkert, men tviler på at de har noen liggende for salg. Dersom ingen av de har så kjøper Marine Power fra Brunswick i USA, som igjen kjøper fra Rhinda, så da hjelper det nok lite ja! Redigert 7.Januar.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Godt forslag Adeneo...men Desverre er ikke dette part nr tilgjengelig fra Mercury NLA. du kan få litt hjelp med service manual NR: 90-823224941 for feilsøking. Jeg har ikke sammenlignet Diacom med Rinda, men jeg tipper at hardware er lik mellom disse 2. Stemmer dette, så er det mange mercury forhandlere med Rinda utsyr som har nevnte kabelstokk. Da er det bare og låne et par timer, så kan du lett kopiere ledningspakka. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Se der ja, jeg hadde i grunn ikke sjekket om den var tilgjengelig fra Merc, men bare regnet med det ettersom den normalt er tilgjengelig fra Rhinda. Jeg har heller ikke Diacom, men kun Scantool, men ettersom begge er fra Rhinda så ville jeg tro overgangene til de forskjellige motorene går om hverandre. Overgangen til Thunderbolt V koster rundt 50$, og frakt med USPS ligger vel på 37$ for slike småting, så det blir 87$, eller ca en 500 lapp ferdig levert, og jeg vil ikke tro at noen forhandler i Norge vil selge deg en slik for noe særlig under det, men dersom du bare trenger en overgang for en rask diagnose kan du vel gjøre som KK foreslår og forsøke å låne en overgang av noen? Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 12.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 (redigert) Hei igjen, og takk for alle tips som kom her. Har nå gjort to forsøk på å få tak i kabelen fra usa. Den ene henvendelsen direkte til Rinda. De er tom på lager og vet ikke når de får den inn igjen. Prøvde også marineexpress der jeg kjøpte kabelen, de hadde ikke på lager, og kjøper fra Rinda. Noen fler forslag til noen shops som kan ha på lager? Noen som kan fortelle meg hva slags data jeg vil få ved tilkobling til Thunderbolt V? får jeg bare turtall og antall timer, tenning, ??? mer? King Kong - Hvordan kan jeg kopiere ledningspakka? Må jeg ikke ha kobingene`? og de får man vel ikke tak i eller? Redigert 12.Mars.2011 av Yankee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.