Jump to content

Bever 470 noen med erfaring med den?

solnedgang

Recommended Posts

Båten kan brukes med både årer og motor samt er den selvlensende.

Noe sier meg at det er Bever 460 du mener. 470 er vel en rendyrket skjærgårdsjeep.

Bever 460 er vel et greit kompromiss, med tanke på at man kan ro den samt at den planer greit med 10-15 hk motor. Funker nok best i godvær, i likhet med andre tilsvarende flatbunnede båter. Den virker romslig innvendig, størrelsen tatt i betraktning.

Fin båt til småfiske.sildegarn ruser o.s.v.og så er den selvlensende.

Hadde en Bever 460 med 20 hk Mercury på slutten av nittitallet til hyttebåt. Møkkabåt etter mitt syn, lavt fribord, ved minste antydning til bølger i plan meget våt båt. Hadde vel ikke båten mer enn et par sesonger såvidt jeg erindrer.

Vi har hatt ein bever 470 i snart 20 år og den har fungert veldig fint. I 1998 satte vi på ein splitt ny Mercury 60 med power trim.Det har gått heilt fint. Alldri et feil slag. Den skvetter litt hvis ein går fort med litt folk i. Jeg har logga den til 37 knopp. Enkel og grei båt vil jeg si som ikke gjør deg fattig.

Hilsen JK

Ikke alle båter er like gode til alt mulig

Nå brukte ikke jeg båten til alt mulig, stort sett kun til en ting, nemlig å kjøre fra punkt A til punkt B innaskjærs i skjermet farvann. Når båten ikke klarer det uten at alt og alle blir våte er det en møkkabåt etter mitt syn.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...