Fru Jacobsen Startet 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2011 Ligger i Kristiansand i Nyttårshelgen og var ute og gikk en tur i dag. Naturlig nok ble det en tur nede i småbåthavna for å titte litt. Der lå det en Halco 29 FB som hadde frosset fast i isen med en del slagside. Gjennomføringen til selvlensingen lå kun en halv cm over sjøen. Jeg fant ingen opplysninger bortsett fra en lapp fra havnen om at vinterplass var leid og strøm betalt. Det så ut som om den av en eller annen grunn hadde fått stor slagside før vannet frøs med resultat at badeplattformen på sb side hadde frosset fast i isen. Jeg åpnet maskinromsluka (ute på akterdekket) men der var det ikke noe vann. Håper noen kjenner eieren og kan få gitt ham beskjed. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 Løfter denne,da det virker som om det er viktig at denne båten blir ettersett! Bra initiativ Fru J.! Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Påbudt registrering av fritidsbåter i Norge, slik man hadde før, kunne ha løst slike saker som dette rimelig raskt. Det hadde også vært en stor fordel for hovedredningssentralene, politiet osv. Jeg regner med båten ikke var registrert. Med registrering regner jeg det for mer sannsynlig at eier allerede hadde vært kontaktet. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Eieren kjenner jeg, ringer til ham nå. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Topp!!! Hold oss oppdatert! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Verrie Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Eier har vært borte nå, og alt er i orden. Fikk sms fra ham nå. Badeplattform er frosset fast, men båten lå noenlunde rett når han ankom i stad, isen har sikkert sluppet tak i løpet av natten eller noe. Isen er nå pigget opp rundt plattform, så dette går nok bra. Takk til Fru Jacobsen som meldte i fra...!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Det var godt å høre. Bra at folk følger med Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 dette er det BP er er til på sitt beste! BRA! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.