Jump to content

Noen som kjenner til en Halco 29 med navnet Ragged Glory i Kr.sand

Fru Jacobsen

Recommended Posts

Ligger i Kristiansand i Nyttårshelgen og var ute og gikk en tur i dag. Naturlig nok ble det en tur nede i småbåthavna for å titte litt. Der lå det en Halco 29 FB som hadde frosset fast i isen med en del slagside. Gjennomføringen til selvlensingen lå kun en halv cm over sjøen.

Jeg fant ingen opplysninger bortsett fra en lapp fra havnen om at vinterplass var leid og strøm betalt.

Det så ut som om den av en eller annen grunn hadde fått stor slagside før vannet frøs med resultat at badeplattformen på sb side hadde frosset fast i isen. Jeg åpnet maskinromsluka (ute på akterdekket) men der var det ikke noe vann.

Håper noen kjenner eieren og kan få gitt ham beskjed.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Påbudt registrering av fritidsbåter i Norge, slik man hadde før, kunne ha løst slike saker som dette rimelig raskt. Det hadde også vært en stor fordel for hovedredningssentralene, politiet osv.

Jeg regner med båten ikke var registrert. Med registrering regner jeg det for mer sannsynlig at eier allerede hadde vært kontaktet.

Eier har vært borte nå, og alt er i orden. Fikk sms fra ham nå. Badeplattform er frosset fast, men båten lå noenlunde rett når han ankom i stad, isen har sikkert sluppet tak i løpet av natten eller noe.

Isen er nå pigget opp rundt plattform, så dette går nok bra.

Takk til Fru Jacobsen som meldte i fra...!!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...