Jump to content

Kvalitet på AGM forbruksbatterier frå Maritim igjen

Ask

Recommended Posts

Jeg kjøpte AGM Batteri på hyttetorget.no Mer amh for penga. 140amh er likt som et standard 110 amh bly batteri i størrelse.

Om du skal sammenligne batterier bør du se på antall kg bly. De er tommelfingerregel for kapasitet, resten er forskjellig teknikk til lang levetid ved gjentatte dyputladinger.

Når de gjelder strøm i båt: man for aldri mer en man betaler :rolleyes:

Ang hytte-AGM-batterier, så bør man være litt oppmerksom på at det er ikke alle som er egnet for bruk i båt. Jeg vet at bl.a. i de billige AGM-batteriene som hyttebutikken selger så er blyplatene kun festet slik at det må stå helt i ro. Har montert endel AGM-batterier fra Maritim og har inntrykk av at det er et bra batteri hvis man tar den lave prisen i betraktning, men polskoene som følger med må ikke brukes (jeg har brukket flere)!

Jeg har concorde agm forbruksbatterier og Maritim sitt agm som startbatteri. Maritim agm lades like fort opp, men holder ikke samme spenning som concorde over tid. Det oppnår heller ikke samme spenning når det er toppladet. Som andre har nevnt så får man hva man betaler for. Agm fra maritim grei pris og ok kvalitet, men noe toppbatteri er det vel ikke.

• 1 år senere...

Har bestilt 2x100ah AGM fra maritim nå, erstatter 2x Sonnenschein A512/85ah, som koster etter rabatter.. 3500?! per stk... for 85AH gel... de er ratet 85AH på 20T der maritim er 107AH på 20T, spent på hvordan det blir, har en mastervolt 25/3 på landstrøm, så setter den i AGM modus, har 2 separate banker, med mulighet for sammenkobling, så blir kombinert forbruk/start.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...