Ask Startet 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2011 Hei For ei tid sidan så var det ein tråd om emnet. Der var kvaliteten på innfestinga til polskorne hovudtemaet. Det eg undrar på er korleis er kvaliteten på sjølve batteria? Då tenker eg primært på levetid og om kapasiteten held det den lovar. Eg er takksam for svar. Mvh. Ask Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Dårleg med svar så langt. Men sidan eg også lurer på dette, bidreg eg med å løfta tråden igjen... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Inter 9000 Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Jeg kjøpte AGM Batteri på hyttetorget.no Mer amh for penga. 140amh er likt som et standard 110 amh bly batteri i størrelse. 330x190x170mm Jeg har hatt de en sesong,er kjempe fornøyd så langt. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Enzo Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Er du sikker på dette sollux27 ? Batteriene fra hyttetorget er oppgitt i reklamen med uttak over 100 timer, det kan vel umulig maritim sine være, de er vel 20t om jeg ikke tar feil. Har ikke peiling på ASK sitt spm om kvaliteten på batteriene generelt, de er vel som de andre rimelige AGM alternativene Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Tilbudspris 1.790,-/stk ved kjøp av 2 stk 140At AGM solcelle-batterier. Ventilregulerte og tåler flere dyputladinger. LxBxH: 330x170x235mm 31 kg De er litt høyere enn jeg trodde. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Servicemannen Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Jeg kjøpte AGM Batteri på hyttetorget.no Mer amh for penga. 140amh er likt som et standard 110 amh bly batteri i størrelse. Om du skal sammenligne batterier bør du se på antall kg bly. De er tommelfingerregel for kapasitet, resten er forskjellig teknikk til lang levetid ved gjentatte dyputladinger. Når de gjelder strøm i båt: man for aldri mer en man betaler Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Kaftein ØL Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Ang hytte-AGM-batterier, så bør man være litt oppmerksom på at det er ikke alle som er egnet for bruk i båt. Jeg vet at bl.a. i de billige AGM-batteriene som hyttebutikken selger så er blyplatene kun festet slik at det må stå helt i ro. Har montert endel AGM-batterier fra Maritim og har inntrykk av at det er et bra batteri hvis man tar den lave prisen i betraktning, men polskoene som følger med må ikke brukes (jeg har brukket flere)! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Jeg har concorde agm forbruksbatterier og Maritim sitt agm som startbatteri. Maritim agm lades like fort opp, men holder ikke samme spenning som concorde over tid. Det oppnår heller ikke samme spenning når det er toppladet. Som andre har nevnt så får man hva man betaler for. Agm fra maritim grei pris og ok kvalitet, men noe toppbatteri er det vel ikke. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Har bestilt 2x100ah AGM fra maritim nå, erstatter 2x Sonnenschein A512/85ah, som koster etter rabatter.. 3500?! per stk... for 85AH gel... de er ratet 85AH på 20T der maritim er 107AH på 20T, spent på hvordan det blir, har en mastervolt 25/3 på landstrøm, så setter den i AGM modus, har 2 separate banker, med mulighet for sammenkobling, så blir kombinert forbruk/start. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 (redigert) Om du har mulighet til temp føler bør du koble til det. Min mastervolt lader har float spenning på 13,8v ved 25 grader. Den kompenserer 0,03v per grad. Nå er det rundt 10 grader hos batteriene og da gir laderen ca 14,1V på float Redigert 7.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Hei, har sensorer for dette, fulgte med når jeg kjøpte den, blir nyinstallasjon av den så snart båten er på vannet, så skal huske å montere. Hvilken mastervolt har du? Denne er jo 25A i 3 kanaler, gamle var 15A dvs 10 i 1 og 5 i 1, og likevel er den nye vesentlig mindre.. verden går fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Jeg har en kombi. 100 Ah lader og 2kw inverter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.