Jump to content

Volvo bensin kontra mercruiser bensin?

solnedgang

Recommended Posts

Dersom du skal kjøpe bensin motor på rundt 200 hester, så er det 4,3 V6 motoren som er nærmest, og som jeg ville gått for. Disse er omtrent like uavhengig av merke, ettersom både VP og Merc baserer sine motorer på GM sin motor, og det er bare små forskjeller som skiller, slik at jeg ville gått for den billigste!

Min oppfatning etter å ha tatt i fra hverandre noen drev, er at VP er best, men de nye til Merc er såpass bra at forskjellen er liten.

VP har ett bedre servicenett og flere forhandlere, samt at deler ofte kommer raskere fra Belgia(over natten) enn fra USA(har opplevd flere uker), me VP er samtidig en del dyrere.

På en 4,3 V6 ville jeg gått for Mercruiser med Bravo 2 eller 3 drev, ettersom om man ønsker duoprop eller ikke, eneste problemet jeg ser er å finne en kompetent forhandler i nærheten, og jeg tror at Marine Power(Mercruiser) sin garanti er verdt mer enn VP sin om dagen, men det er bare min oppfatning.

Om VP vinner alle tester vet ikke jeg, men de nye CumminsMerc motorene er heller ikke dumme, også har man Yanmar, Indmar/Steyr, VW og mange andre, selv skulle jeg likt å sett mer John Deere ettersom jeg mener det er solide motorer, men de finnes vel knapt på det Norske markedet.

Har vert hjå to mercruiser forhandlere i haugesund dei kun inntresert i og selge meg båt og motor dessuten fraråder dei meg å kjøpe bensin.Båt eg har er ein 63 m helplanende furuholmen 7.5m lang 2.70 bred der de orginalt har vert bensin 200 hk med v-gir etter de forskellige volvo motorer til og med dobbel volvo instalasjon sist stod det ein diesel volvo 130 med 290 drev.Ein nabo av meg anbefaler sterkt gm motorene han har skrudd og ombygd vaner hele sitt liv.De blir mest godverskjøring om sommeren for min del holder på og lage slipp der eg går båten rett i vogna trykker på knappen og får den i hus istedenfor å fortøye.Takk for gode svar.

Redigert av solnedgang (see edit history)

Du må nok kontakte noen større forhandlere. Et kjapt søk på Finn hjelper. http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=25130902

Med den båten og bruken ville jeg absolutt satset på bensin om det skal kjøpes nytt. Både VP og Mercruiser burde ha gode priser i disse tider. Har selv bare erfaring med V8 bensin fra Mercruiser. Bunnsolid støpejernsklump som er lett å vedlikeholde. Jeg ser at de fleste anbefaler bravo drev. Selv har jeg verdens mest solgte drev som er Alpha One.Et ukomplisert drev som blant annet har billige propeller. Duoprop er kjempedyrt å bulke. Men du tenker kanskje å benytte 290 drevet videre. Sjekk i så fall at utvekslingen passer for bensindrift.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...