Jump to content

Bensinforbruk og fart på 85hk 2T yamaha og 17mørebas?

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Er det nokon erfaring rundt denne kombinasjonen? :smiley:

Ein bekjent som har handla seg, og så lurer eg litt på forbruk VS nyere motor, og en kan "finansiere" nyere motor med lavere forbruk på anna motor. Motor er 86modell.

Er det "oki" motorer?

:flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Det Brodern skriver høres ut til å være temmelig "spot on" , bortsett fra at forbruket nok ikke synker så mye som man kan ønske når man trekker av på gassen. (tenker da på liter pr NM)

En kamerat hadde en slik med 84' 80hk Yamaha

(tror ikke 85hk ble solgt i norge i 86..? Hva slags dekor og er det autolube på den? )

Den gjorde ca 33 knop, men var neppe helt fritt for vanntrukket skum...

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Båten min en en Nordkapp 17HT med mye rart i/på. Og jeg har en 89 Mercury 90hk. Brukte ca 20 liter fra Sandvika til Sætre, og ca 25 liter Sætre-Horten. Ikke full gass selvfølgelig. Vet ikke hvor langt det er, men tror GPS´n viste ca 70nm tur-retur + småkjøring, ca 100ltr totalt fobruk, men det kan være klin gæli husket :)

Fra oppoverturen, Tofte omtrent

Føkk deg...

Snakka med guten på FB nå, ivrig ungdom som gleder seg ! :thumbsup:

Han har fått oppgitt 30ltr i timen, og 32 knop. Høres bortimot ca sånn nesten ålreit ut det då :smiley:

Kjenner ikkje motoren utover det han fortalte. Mulig anna årsmodell

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...