Jump to content

Langturtråden

S/Y Emma

Recommended Posts

Jan E.Hovik har skrevet en bok som er en de mest leseverdige for de som skal på langtur. Men som tidligere skrevt...legg på 10 års prisstigning. Selv etter våre små tre år i Middelhavet merker vi betydelige prisforskjeller for ikke å snakke om da vi seilte her i beg. av 90-tallet. Vi har også stor sans for Claire James: Sail for the Mediterranean/ how to prepare for your dream cruise, som beskriver spesifikk forberedelse for seiling i dette området, men også generelt langturseiling.

Bitteliten har vel ikke lest "Sorgenfri"?

Jo desverre. Jeg synes den til tider var like teit som filmen "The Perfect Storm".

Her må jeg få lov til å korrigere meg selv. Det er "Blaatur" jeg har lest og irritert meg over det jeg synes er dumdristighet. Sorgenfri ligger på bordet mitt nå. Har lånt den sammen med de to første bøkene til Ragnar Kvam.

Jeg har vel lest noe mellom to og tre hyllemeter med båt- og tur/langtursbøker opp i gjennom tiden, og er for lengst kommer fram til at det er kun egne erfaringer som gjelder når en gjør alvor av ting. Det betyr ikke at en ikke skal lytte til andres erfaringer, det er også viktig, men i praksis ledes den enkelte i det meste av sin egen nese, bakgrunn og erfaringer. Jeg er derfor enig med Nonsense, det er meningsfylt å lese overnevte bok, slik at en diskusjon om langturseiling bare handler om å seile i en luksusklasse som bare de få har mulighet til.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...