avmønstret5 Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Jan E.Hovik har skrevet en bok som er en de mest leseverdige for de som skal på langtur. Men som tidligere skrevt...legg på 10 års prisstigning. Selv etter våre små tre år i Middelhavet merker vi betydelige prisforskjeller for ikke å snakke om da vi seilte her i beg. av 90-tallet. Vi har også stor sans for Claire James: Sail for the Mediterranean/ how to prepare for your dream cruise, som beskriver spesifikk forberedelse for seiling i dette området, men også generelt langturseiling. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Om vi må seile en B42 så blir det ingen tur for oss. Jeg filulerer litt på å kutte Magellan stredet og i stedet gå ned til Ushuaia og ta Kapp Horn. Leste en blogg etter typs fra Enzo om en dansk båt som gjorde det. Virker overkommelig det - om man venter på rett vær. Noen gjør samme ruten i en Bavaria 42. http://www.sy-empire.com/index_no.html Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Bitteliten har vel ikke lest "Sorgenfri"? Jo desverre. Jeg synes den til tider var like teit som filmen "The Perfect Storm". Her må jeg få lov til å korrigere meg selv. Det er "Blaatur" jeg har lest og irritert meg over det jeg synes er dumdristighet. Sorgenfri ligger på bordet mitt nå. Har lånt den sammen med de to første bøkene til Ragnar Kvam. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Anbefaler "Voyaging on a small income" av forfatter Annie Hill, Bitteliten. Om du har tid og lyst til å lese om cruising i den andre enden av skalaen ift. hva du tenker deg. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Jeg har vel lest noe mellom to og tre hyllemeter med båt- og tur/langtursbøker opp i gjennom tiden, og er for lengst kommer fram til at det er kun egne erfaringer som gjelder når en gjør alvor av ting. Det betyr ikke at en ikke skal lytte til andres erfaringer, det er også viktig, men i praksis ledes den enkelte i det meste av sin egen nese, bakgrunn og erfaringer. Jeg er derfor enig med Nonsense, det er meningsfylt å lese overnevte bok, slik at en diskusjon om langturseiling bare handler om å seile i en luksusklasse som bare de få har mulighet til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.