Jump to content

Ettermontere ferskvannkjøling Mercruiser 4,3 V6. 1995mod.

Seacrest

Recommended Posts

Hei

Skal kjøpe båt i Kroatia, og har funnet en Bayliner 2052, med en Mercruiser 4,3 205hk.

Båten er 1995 mod og motor har gått 440 timer. Raisere er byttet for tre år siden.

Er det lurt å montere ferskvannkjøling på denne, eller bør jeg la det være...

Mvh

Rune

tja si det du. Lurt? njaa den vil nok holde like lenge uten. nødvendig? nææ spørs om man vil ha varmt vann det.

Men blir det ikkje uforholdsmessig dyrt å importere en såpass liten og rimelig båt derifra da når Kroatia ikkje er EU medlem enda? eller er båten CE merket kansje

Skal ikke importere den, min bedre halvdel er kroatisk, og vi har hus 5 min fra sjøen, så båt er etter min mening påkrevet. Selger derfor båten her i Norge.

Hvaler er liksom ikke det samme etter en en sommer i Kroatia :rolleyes:

Så du tror den vil vare like lenge uten.... Ganske salt vann der nede... det gjør vel ikke saken noe bedre...

Er kanskje bedre å la det være som det er. Ikke vet jeg.

Rune

Tja.....15år i den salte sjøen. Sansynligvis er det like greit å la være. Om båten har ligget i sjøen mesteparten av de 15 årene vil du garantert slite med å løsne diverse bolter og tetteplugger som må opp for å få på ferskvann settet.

Kjenner jeg ble litt missunnelig....Kroatia er nydelig. Utrolig mange fine steder for sjøfarende.

Om du vil forlenge livet til denne allerede gamle motoren er det sikkert en like god løsning å ta den opp når du reiser hjem. Spyl gjennom med ferskvann og en glykolblanding (koorosjonsbeskyttelse) før lagring.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...