Seacrest Startet 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2011 Hei Skal kjøpe båt i Kroatia, og har funnet en Bayliner 2052, med en Mercruiser 4,3 205hk. Båten er 1995 mod og motor har gått 440 timer. Raisere er byttet for tre år siden. Er det lurt å montere ferskvannkjøling på denne, eller bør jeg la det være... Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 tja si det du. Lurt? njaa den vil nok holde like lenge uten. nødvendig? nææ spørs om man vil ha varmt vann det. Men blir det ikkje uforholdsmessig dyrt å importere en såpass liten og rimelig båt derifra da når Kroatia ikkje er EU medlem enda? eller er båten CE merket kansje Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 7.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Skal ikke importere den, min bedre halvdel er kroatisk, og vi har hus 5 min fra sjøen, så båt er etter min mening påkrevet. Selger derfor båten her i Norge. Hvaler er liksom ikke det samme etter en en sommer i Kroatia Så du tror den vil vare like lenge uten.... Ganske salt vann der nede... det gjør vel ikke saken noe bedre... Er kanskje bedre å la det være som det er. Ikke vet jeg. Rune Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Tja.....15år i den salte sjøen. Sansynligvis er det like greit å la være. Om båten har ligget i sjøen mesteparten av de 15 årene vil du garantert slite med å løsne diverse bolter og tetteplugger som må opp for å få på ferskvann settet. Kjenner jeg ble litt missunnelig....Kroatia er nydelig. Utrolig mange fine steder for sjøfarende. Om du vil forlenge livet til denne allerede gamle motoren er det sikkert en like god løsning å ta den opp når du reiser hjem. Spyl gjennom med ferskvann og en glykolblanding (koorosjonsbeskyttelse) før lagring. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.