Atrox Startet 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2011 Hei Hvor kan jeg finne informasjon om en eldre Evinrude-påhenger? Eks. årsmodell. Har følgende modell og serienummer: Model nummer E8SRLCTA. Serial nummer B001877 Om noen har erfaringer med tilsvarende motor så skriv gjerne noen ord i tråden :) Mvh Atrox Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 1983 mod Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 11.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Supert! Takk Bernt :) Noen som vet om det er kurrant å få tak i deler til denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Det er nok kurant enda , litt lenge siden jeg var i bransjen! Men pakninger og tenning tror jeg ikke er noe problem. Det var en Helt grei motor når den kom, kansje ikke like sprek som yamaha 8. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 (redigert) http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1983/E8SRLCTA%201983/parts.html Mvh Knut Redigert 11.Januar.2011 av knuthp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 11.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Ok, da tar jeg sjansen og kjøper morroa :) Morsomt med "tidsriktig" påhenger til seilern :) Takk for hjelpa til de av dere som har svart. Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 12.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Flere spørsmål: - Vet noen om noe fornuftig sted å finne manualer til disse, evnt. til standard 1983 mod Evinrude? - Hva er typisk blandingsforhold for denne motoren? Ser for meg at jeg må skru en del for å få denne i gang igjen, hvilket er litt av morroa :) Ser det ligger noen videoer på Youtube som hjelper, men om andre har forslag så fyr løs :) Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 (redigert) Manualer finner du på ebay: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=manual+evinrude+8+hp+&_sacat=0&_odkw=manual+evinrude+8+hp+1983&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 Du bør bruke 2% olje eller mer. Er dette en type beregnet for seilbåter med ekstra lang stamme? Ellers så er min erfaring med disse at de er lettstartede og pålitelie motorer. Redigert 13.Januar.2011 av Dryg (see edit history) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Atrox Svart 13.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Er dette en type beregnet for seilbåter med ekstra lang stamme? Dette er typen med ekstra lang stamme, hvilket også er grunnen til at jeg har kjøpt den. Den skal stå på en Columbie 66, litt morsomt med tidsriktig påhenger, siden båten er fra ca samme år :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.