Jump to content

pass på båtene deres, jeg har hatt innbrudd!

:båt1

Recommended Posts

skulle ned med noen venner i dag å sjekke båten.

oppdaget der at det var fotspor rundt i båthavna bak båtene når vi skulle klater ombord.

tenkte dette var merkelig og klateret ombord.

der møtte et syn meg så jeg trodde jeg skulle eksplodere til småbiter! :headbang:

det lå en masse tomme ølflasker med tilhørene korker slenkt rundt i cabinen!!! å det var tydeligvis noen som hadde vært der og kost seg ombord i MIN båt med pils og greier, de hadde også forskynt seg rikelig av barskapet! :cryin:

heldigvis så det ikke ut til at noe annet var stjålet og ingenting så ut til å være ødelagt selv om det er en hel del verdisaker ombord i båten.

så lås båten deres og sjekk den ofte hvis dere ikke vil ha uønsket besøk i vinter. det ewr en ubeskrivlig dårlig følelse når man kommer ned i båten å ser sånnt!!!

den som har gjort dette skal bli kjølhalt, torturert, spiddet, flådd, nedspikket som kebab, oppkrafset som en høne og til slutt stekt i sin egen olje!!!! :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: sånnt er til å :puke: av

nå skal iværtfall min båt låses med doble låser og sjekkes hvær dag!!! :smash::yesnod:

Det der er så dårlig stil. Har båten min ulåst i Oslo (tenker litt at om noen VIL inn i en gammal seilbåt, kommer en forbi hengelåsen på luka) Synes det er slik det skal være, men etterhvert når jeg får fiks på båten, kommer jeg til å låse - det viser seg mer og mer nødvendig. Hvor har du båten fortøyd, et folkerikt sted?

Jeg hadde innbrudd i båten min for et par år siden også, det eneste som var ødelagt ombord var låsen (tar med meg alt av verdi hjem stort sett alltid)... Er veldig i tvil om det lønner seg å låse eller ikke. Føler med deg :Båt1, det er sinnsykt provoserende.

I mitt tilfelle var det en kjenning av politiet, og seansen var tatt opp på overvåkningskameraet i havna. Jeg anmeldte forholdet, stilte krav om kompensasjon for skaden, vedkommende ble dømt til å betale kompensasjon (snakk om et par tusenlapper bare), staten skal følge opp kravet. To år har gått siden da...

Off føler med deg

Eg låser aldri, kona låser alltid. Hu er redd for porselenfat og hermetikken? Eg er redd for knuste vindu og innsparkede dører.

Men vi har båt med kalesje, slik at alt teknisk kostbart er tilgjengelig bak kalesjens glidelås uansett.... :sweat:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg låser alltid! Jeg ser ikke noe poeng i å holde tvilsomme elementer med ulåst lekerom, skal absolutt inn må de vær så god knuse seg inn selv! Jeg tenker som så at om de har valget mellom en ulåst båt og en med skikkelig lås så går de for letteste alternativ. De ønsker jo ikke å trekke til seg mer oppmerksomhet enn nødvendig. Dessuten: Vil det bli godtatt som innbrudd når de blir tatt mot med åpne dører?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei,

Synes egentlig ikke dette var så ille jeg. Tenk at ingenting er ødelagt eller stjålet! Du trenger jo bare å rydde litt og eventuelt fylle opp barskapet ditt. De fleste får nok ramponert båtene sine i tillegg til det du har opplevd. Jeg ville fjernet innholdet i barskapet så kommer de neppe tilbake.

Utover det er jeg helt enig med deg at det er ille å finne båten slik og jæ.. irriterende at vi lever i et samfunn der folk tar seg mer og mer til rette, uten at myndighetene gjør så mye med det.

Guest Kaptein Fredrik

Finnes det ikke noen båtalarm? Jeg var på en cabincruiser i sommer, den hadde ettermontert alarm. Jeg våknet at jeg måtte på toalettet, og alarmen startet midt på natta, siden jeg trodde noen av knappene var til lyset på toalettet. Var ikke lett å finne lysbryteren i halvsøvne. hvis man trykket feil kode, enten om man skulle slå på eller slå av alarmen så startet den. :thumbsup: Alle lanterner og lys blinket+at hornet(digert kompressorhorn) tutet i takt til "eye of the tiger". Det var programmert slik.

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Var det ikke bedre å ta ut det som er av verdi nå om vinteren når du ikke skal bruke båten ?

Du kan være sikker på at idiotene bare får vann på mølla når de ser at du har sikret båten. De vil jo tro

at her er det virkelig noe å hente...da ryker både dør og hengsler i bestefall og blir de skuffet tømmer de gjerne

brannslukkeren som takk for sist :nonod:

Nei båt1 tømm båten å la det stå åpent.

de hadde også forskynt seg rikelig av barskapet! :cryin:

nå skal iværtfall min båt låses med doble låser og sjekkes hvær dag!!! :smash::yesnod:

Det å oppbevare drikkevarer i båten er ikke særlig lurt. Når det først er blitt oppdaget kan du nesten vente å få besøk en gang til!

Selv låser jeg ikke inn til cabinen. Bedre at "noen" finner ut at det ikke er noe å stjele, enn at jeg må bytte cabin dører, hengsler og kanskje rammer.

Bedre at "noen" finner ut at det ikke er noe å stjele, enn at jeg må bytte cabin dører, hengsler og kanskje rammer.

Lar du dørene stå ulåst hjemme også når du er borte? Og bilen står ulåst? Om ikke annet så sparer du i alle fall forsikringsselskapet for penger...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Når en Scand 25 står på land for vinteropplag og båten er tømt for verdisaker så kan den vel stå ulåst....

Klart den kan! Det er jo eierens eget valg, om man vil gjøre det lett for uærlige sjeler. Leste nettopp om en kar her i nærheten som ble frastjålet varebilen sin, den stod parkert utenfor butikken med nøklene i. Men dette hadde han da gjort i alle år, uten problemer... :rolleyes: Er det noen som tror at han vil få noe tilbake på forsikringen?

Hva mener du egentlig med verdisaker? Alt jeg har i båten har en viss verdi, selv om det ikke er kontanter eller gull. Og med en båt som brukes året rundt er det simpelthen ikke mulig å ta med seg hjem alt som noen kan tenkes å ville stjele hver gang man har vært utpå. Da jeg solgte den forrige båten, kjørte jeg hjem tre fulle lass med stor stasjonsvogn for å tømme båten. Og den båten var bare 24 fot....

. Da jeg solgte den forrige båten, kjørte jeg hjem tre fulle lass med stor stasjonsvogn for å tømme båten. Og den båten var bare 24 fot....

Da eg skulle rengjøre kjølen i sommer så tok eg meste som var løst på land, fy søren for ein haug det ble, så eg tror så gjerne at det ble noen turer med stasjonsvogn ja :smiley:

Endelig båt igjen

Kompisen har/hadde også en strøken Classic 25 i samma havna som meg. Fyren er høyst oppegående,men lider av `låsedilla`... Vel.. lang historie i kortform: Vi fikk ubudne gjester!Hans båt fikk meg nesten på gråten..alle dører var sparket inn,og skyveluken/kartbordet over cabinen var revet av med skader på glideskinna. Fliser,låser,beslag og ødelagde karmer strødd omkring..Noen som har prøvd og få tak i dette orginalt for tiden..? Nevnte jeg at han hadde 4 båtpenger i egenandel..? :puke: I vår båt står ALT ALLTID!! åpent, så der hadde slabbedaskene tatt med seg en halvfull cognac flaske og en rådyr..kikkert til 245 kr. samt rota rundt :headbang:

Vi låser fortsatt ikke...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...