Javi Startet 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2011 Kalesjen på vår Summer Family trenger nye sømmer, men har hørt at prisen for å sy over sømmene er såpass høy at jeg like gjerne kan vurdere ny kalesje. Spørsmålet mitt er da om det er alternativer til Helly Hansen? Kalesjen jeg har er sydd av Jens Sagen, men etter hva jeg forstår er JS kjøpt opp av HH. Dette emnet er det sikkert skrevet en del om tidligere, men mine søk ga ikke de resultatene jeg trengte. Håper noen har tips. Sitér dette innlegget Link to post
Ramona Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 du kan ta kontakt med et firma som heter Norsk Maskintrekk. Du kan søke det opp på nettet Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 (redigert) men har hørt at prisen for å sy over sømmene er såpass høy at jeg like gjerne kan vurdere ny kalesje. Da jeg kjøpte ny kalesje til Nord Westen for 2 år siden benyttet jeg samtidig anledning til å få frisket opp den gamle slik at denne kunne brukes som vinterkalesje. Skiftet alle vinduer, alle sømmer og glidelåser sjekket og reparert. Pris 2300 kr. En ny kalesje til Summer Family må da koste nærmere 20000 kr eller noe slikt. Redigert 10.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 (redigert) F...n, dobbeltposting. Redigert 10.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 Disse har godt ord på seg: http://www.maloy-industrisom.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Har du hørt med Manskow i Moss for rep av kalesje? Jeg har brukt dem før og er veldig fornøyd. Ellers ville jeg fortsatt med samme merke (HH/JS)som du har. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
hanto1 Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Det er vel mange som kan sy over sømmene for en billig penge, men skal du ha ny kallesje må du finne noen som har malene. Anbefaler å få gjort dette så fort som mulig før rushet kommer til påske. Fikk jusst en ny kallesje med bøyler fra Alf Hansen til en hyggelig vinterpris. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 (redigert) Norsk Maskintrekk tror jeg ikke har så godt rykte her inne på båtplassen. Men det er vel både gode og dårlige erfaringer med de fleste. Selv har jeg meget god erfaring med Alf Hansen. http://www.alfhansen.no/ Redigert 11.Januar.2011 av KSE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Jens Sagen er som du skriver kjøpt opp av HH. Jeg tror ikke det skulle gjøre noe. Jeg kjøpte kallesje der for 2 år siden. (HH da også) God kallesje og rimelig pris. Tror neppe noe greier det billigere. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Jeg har fått sydd ny kalesje og trekk over flybridge hos Måløy Industrisøm. Seriøse folk og meget godt arbeid. Edruelige priser. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 For to år siden brukte jeg Helly Hansen Spesialprodukter og betalte den skremmende sum kr. 8500,- for ny kalesje til min Summer Family. Jeg hadde vel og merke Summer Family med Hardtop. Hvis du ikke skal ha en kalesje utenom det vanlig(ordnære maler) så koster dette ikke skjorta uansett. De som skriver her om beløp i 20` klassen må jo ha fått laget ny mal før kalesjen ble produsert. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 (redigert) Har også bra erfaring både med Måløy Industrisøm og Alf Hansen. Men det finnes helt sikkert andre og like seriøse aktører i markedet vil jeg tro. Redigert 11.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 De som skriver her om beløp i 20` klassen må jo ha fått laget ny mal før kalesjen ble produsert. Eller de har kjøpt direkte fra båtprodusent eller båtforhandler som jeg gjorde en gang. Skal ikke gjenta seg med mindre jeg blir nødt. Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Brukte http://www.flatakerindustrier.no/ (westbas29) meget fornøyd med dem, etter å ha hatt en runde med alle di andre! Sitér dette innlegget kgt Link to post
Javi Svart 11.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Takker for mange tilbakemeldinger. Mye interessant som er verd å sjekke opp her... Da jeg kjøpte ny kalesje til Nord Westen for 2 år siden benyttet jeg samtidig anledning til å få frisket opp den gamle slik at denne kunne brukes som vinterkalesje. Skiftet alle vinduer, alle sømmer og glidelåser sjekket og reparert. Pris 2300 kr. En ny kalesje til Summer Family må da koste nærmere 20000 kr eller noe slikt. Hvor var det du fikk sydd til den prisen, Hansi? For to år siden brukte jeg Helly Hansen Spesialprodukter og betalte den skremmende sum kr. 8500,- for ny kalesje til min Summer Family. Jeg hadde vel og merke Summer Family med Hardtop. Dette høres også veldug interessant ut. Har selv Hardtopversjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Hvor var det du fikk sydd til den prisen, Hansi? Det var lokalt, på Stathelle. Tror de har flyttet sjappa nå eller lagt ned. Er ikke helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Jeg fikk sydd ny kalesje hos Nikalesj på Vesterøy, Hvaler. Greit arbeid, grei pris. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.