VRT Startet 11.Januar.2011 Del på Facebook Startet 11.Januar.2011 Noen som har gode erfaringer med å handle skipselektronikk fra utlandet? Hvor får man handlet billigst, utstyr som ekkolodd, ais gps osv? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 11.Januar.2011 Del på Facebook Svart 11.Januar.2011 Jo har gjort det mange ganger. Min konklusjon er å handle fra England. Omtrent likebillig som USA men europeiske Garantiordninger, produktene er CE-merket osv. Noen sjapper i England jeg har handlet fra: www.cactusnav.com (gode erfaringer!) www.yachtbits.com www.marinesuperstore.com Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Januar.2011 Del på Facebook Svart 11.Januar.2011 Er vel norsk mva på vare + frakt? slik at en "sak" til 1000kr + 140 i frakt, kommer på 1425 feks? Stemmer det sånn ca Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alidal Svart 11.Januar.2011 Del på Facebook Svart 11.Januar.2011 Moms på frakt også Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 11.Januar.2011 Del på Facebook Svart 11.Januar.2011 (redigert) I tillegg må man legge til ca 150kr i tollbehandlingsgebyr. Så man skal vanligvis handle for en del kroner før det lønner seg. Hvis man da ikke handler for mindre enn 200 kr (eks frakt), da sklir det rett gjennom tollen uten både moms og gebyrer. Redigert 11.Januar.2011 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Fanafjord Svart 11.Januar.2011 Del på Facebook Svart 11.Januar.2011 Jepp frakt kommer i tillegg. Hvis du registrerer deg hos Tollvesen kan du fortolle selv. Koster da bare 60 kroner (tror jeg) ellers er det moms på den engelske nettoprisen. Viktig å sjekke om butikken trekker fra engelsk moms når de sender til Norge. Cactusnav og de andre som jeg nevnte gjør det automatisk (jeg tror de har plenty av kunder fra Norge) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.