nordan family 27 Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Nå sitter jeg å gjetter. Men jeg tror du har en lysåpning som er større enn 3.5 meter. Og jeg tror P35 hadde gått inn. Trangt - ja. Men det den er ikke 3.68 (tror jeg)i høyden for uteliggerne. P35 og 4 meters plass er forøvrig diskutert i denne tråden. Hadde vært veldig staselig med reisefølge Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 3,53 blir vel i trangeste laget ja, Fusebox. Jeg hadde forøvrig 4m plass til Escada. Da hadde jeg så god plass at jeg lånte bort 30cm til naboen. Med 3,70 netto lysåpning gikk Escada greit in med sine 3,68. God plass til romslige fendere. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fusebox Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 REM : Jeg var (nesten) sikker på at du hadde 4,5 meter til Escada ? Vi har jo en 4-meter i dag, og lysåpning er ca. 3,6 meter hvis det er 40 cm som faller bort pga. gangplanken (40 cm. bortfall ifølge foreningens egen beregning). Det er vel likevel i snaueste laget for P35 ? Kunne jo tenkt meg en P35 istedet for Corniche, men da må jeg jo lage en ny tråd... ;-) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 (redigert) Beklager -poenget var ikke å spore av tråden, Fusebox. Men hvis REM fikk inn sin i en 4 m bør vel Cornichen gå. Og hvis foreningen sier 360 cm lysåpning er det jo allerede 10 cm mer i første innlegg. Blir stadig mer optimistisk, jeg. Men god plass er det ikke. Redigert 15.Januar.2011 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Det er vel likevel i snaueste laget for P35 ? Bop-bop. På kanten kanskje? Som sakt følte jeg å ha god plass til fendere på 3,70 netto. Tror også 3,60 bør gå om du ikke benytter de største fenderne. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Eureka Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 (redigert) Trådstarter, om det er en bestemt båt du ser på, er det ikke mulig å få selger til å måle båtens bredde ca. 40 cm over vannlinjen. Litt OT, men Kodvaag... de "fenderene " dine på uteliggeren så fine ut du. Hva slags lim brukte du? og holder dem mange sesonger? Har sjøl lagt opp Ørsta Marine fendere for brygger langs hele ene siden av uteliggeren.. og det kosten noen båtpenger... Redigert 15.Januar.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Jeg begynner også å få en god magefølelse på at lysåpning er stor nok for Corniche. Det jeg har sett av båten, passer veldig godt med hva vi ønsker av "fasiliteter". Økonomisk passer den også fint. Avsporinger er jo intet annet enn ekstra informasjon, så jeg har svært høy terskel for hva som går for "avsporing" :-) Skikkelig avsporing er en "crash and burn", og det skal jo litt til på internet. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Hei Fusebox Hva skal du med en så stor båt? Du får jo skjelven før Drøbak uansett Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Er det noen som kjenner en eier av Fairline Corniche, eller båt med bredde 3,53 ((+)/- litt) som har lyst til å forsøke å komme inn å båsen min ? Plassen er på Lakseberget, Sandvika. Er vel isfritt der omkring begynnelsen av april, slutten av mars, eller så... Hvis du har lysåpning på 3,5m, så går en Conniche inn uten problemer. Jeg smøg min båt inn i en bås som målte 3,40 i lysåpning. Min måler som nevnt 3,78 på max. Dog fikk jeg ikke plass til noe særlig fendring. Noen små fendere hadde jeg nok klart å true ned imellom, men det var trangt. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 BårdK, pass deg, ellers så fyller jeg opp timeplanen så mye at vi ikke rekker å besøker dere på hytta til sommeren... Dessuten trenger jeg (minst) to motorer for å tørre å krysse linjen ved Tofte til "åpent" hav, og ikke minst ta turen ned til dere... Vi passerer vel ekvator før dere da ???!? Magefølelsen bare øker nå, ettersom økonomisjefen også har gitt si "ja", forutsatt at Nidelven blir solgt... Så bare spre ryktet, en middels til godt vedlikehold (tatt i betraktning "tidens tann", og sundt bruk), Nidelv 28 til salgs... Bare å ta kontakt med tilbud... Pris kommer etterhvert på Finn.no... Påkostet de siste 2,5 år (i vårt eie) : 70.000,- Jeg tror svaret nok er gitt, at Corniche passer fint inn på vår båtplass, men håper at en med båt på ca. 3,53 m. kan stille opp på en test til våren. Det hadde jeg satt stor pris på. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Jeg kan måle lysopningen på min båtplass og bredden på båten min i utrigger høyde,så snart helsen blir bedre ( influensa) Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Fusebox Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Det hadde jeg satt pris på, Sylvester. Og, mot formodning, om du ikke skulle bli bedre så kjøper jeg båten for en beskjeden slump og seiler den hjem :-) Forøvrig, god bedring :-) Sitér dette innlegget Link to post
klopen Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 hei jeg har en Corniche og båtplassen min er 3,75 lysåpning på 3,35 det er ikke å anbefale men det går med brygge fenere Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 BårdK, pass deg, ellers så fyller jeg opp timeplanen så mye at vi ikke rekker å besøker dere på hytta til sommeren... Dessuten trenger jeg (minst) to motorer for å tørre å krysse linjen ved Tofte til "åpent" hav, og ikke minst ta turen ned til dere... Vi passerer vel ekvator før dere da ???!? Ser ut som en fin båt for en tur nedover østfold. Vi ha nå fått lagt inn vann og avløp på hytta, og venter på anbud for bygging av bad og gang - og bestilt en Bella 560 HT med 90 hk slik at vi kan kappkjøre... Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Den går fint inn på en 4m plass. P35 er litt breiere, ikke mye. Jeg ligger på 4m plass Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 20.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Marida : Hvilken lysåpning har du hos deg ? -30 cm. som standard(?) = 3,7 meter ? Er det da plass til en liten fender i mellom, og ikke minst, greit å komme inn ? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 (redigert) Jeg får ikke målt nå, det er langt til båtplassen. Jeg har en gangbar utligger og en som ikke er gangbar. Det fine med de litt "eldre" båtene er at de skråner litt. De er breie ved fenderlista, men ikke så galt i vannlinja PS. bruker bryggefendere på ene siden og vanlige fendere på den andre. Redigert 20.Januar.2011 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Jeg fikk målt min båtplass idag. Den er 3, 6 m lysåpning, da er det grei plass til vanlige fendere. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Har nå vært og målt båt og båtplass, har 355 cm. lysopning, litt vanskelig å måle nøyaktig bredde på båten,men ca. 310-315 cm, 40 cm. over vannlinjen, vil ikke anbefale smalere båtplass. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Marida Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Jeg ligger på 4m plass, den ene utliggeren er gangbar, den andre er ikke det. Går kjempefint, bryggefendere på ene siden og vanlige på andre. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 28.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Problemet løst. Ny plass på 4,5 meter er anskaffet. 4,0 meter til salgs, se marked. Takk for alle innspill :-) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Så flott! Men da trenger du større båt enn 31 fot! Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Vurdere du fra utlandet kan du sjekke ut denne siden, kontakt person er Jørgen. Di ordner også billig frakt. JPyacht i Danmark Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Marida Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Si fra hvis du skal en tur til Strømstad da. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Den så jo grei ut den Cornichen hos JP. Kanskje jeg må ta en tur ned og titte... og prutte litt :-) Strømstad ? Kanskje på veien OPP fra Channel Islands... har noe potensielt "lurt" i kikkerten der nede :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.