Jump to content

Nødvendig bredde på båtplass, for Fairline Corniche

Fusebox

Recommended Posts

3,53 blir vel i trangeste laget ja, Fusebox. Jeg hadde forøvrig 4m plass til Escada. Da hadde jeg så god plass at jeg lånte bort 30cm til naboen. Med 3,70 netto lysåpning gikk Escada greit in med sine 3,68. God plass til romslige fendere.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

REM : Jeg var (nesten) sikker på at du hadde 4,5 meter til Escada ? Vi har jo en 4-meter i dag, og lysåpning er ca. 3,6 meter hvis det er 40 cm som faller bort pga. gangplanken (40 cm. bortfall ifølge foreningens egen beregning). Det er vel likevel i snaueste laget for P35 ?

Kunne jo tenkt meg en P35 istedet for Corniche, men da må jeg jo lage en ny tråd... ;-)

Det er vel likevel i snaueste laget for P35 ?

Bop-bop. På kanten kanskje? Som sakt følte jeg å ha god plass til fendere på 3,70 netto. Tror også 3,60 bør gå om du ikke benytter de største fenderne.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Trådstarter, om det er en bestemt båt du ser på, er det ikke mulig å få selger til å måle båtens bredde ca. 40 cm over vannlinjen.

Litt OT, men Kodvaag... de "fenderene " dine på uteliggeren så fine ut du. Hva slags lim brukte du? og holder dem mange sesonger? Har sjøl lagt opp Ørsta Marine fendere for brygger langs hele ene siden av uteliggeren.. og det kosten noen båtpenger...

Redigert av Eureka (see edit history)

Jeg begynner også å få en god magefølelse på at lysåpning er stor nok for Corniche. Det jeg har sett av båten, passer veldig godt med hva vi ønsker av "fasiliteter". Økonomisk passer den også fint.

Avsporinger er jo intet annet enn ekstra informasjon, så jeg har svært høy terskel for hva som går for "avsporing" :-)

Skikkelig avsporing er en "crash and burn", og det skal jo litt til på internet.

Er det noen som kjenner en eier av Fairline Corniche, eller båt med bredde 3,53 ((+)/- litt) som har lyst til å forsøke å komme inn å båsen min ? Plassen er på Lakseberget, Sandvika. Er vel isfritt der omkring begynnelsen av april, slutten av mars, eller så...

Hvis du har lysåpning på 3,5m, så går en Conniche inn uten problemer. Jeg smøg min båt inn i en bås som målte 3,40 i lysåpning. Min måler som nevnt 3,78 på max. Dog fikk jeg ikke plass til noe særlig fendring. Noen små fendere hadde jeg nok klart å true ned imellom, men det var trangt.

BårdK, pass deg, ellers så fyller jeg opp timeplanen så mye at vi ikke rekker å besøker dere på hytta til sommeren... Dessuten trenger jeg (minst) to motorer for å tørre å krysse linjen ved Tofte til "åpent" hav, og ikke minst ta turen ned til dere... Vi passerer vel ekvator før dere da ???!?

Magefølelsen bare øker nå, ettersom økonomisjefen også har gitt si "ja", forutsatt at Nidelven blir solgt... Så bare spre ryktet, en middels til godt vedlikehold (tatt i betraktning "tidens tann", og sundt bruk), Nidelv 28 til salgs... Bare å ta kontakt med tilbud... Pris kommer etterhvert på Finn.no... Påkostet de siste 2,5 år (i vårt eie) : 70.000,-

Jeg tror svaret nok er gitt, at Corniche passer fint inn på vår båtplass, men håper at en med båt på ca. 3,53 m. kan stille opp på en test til våren. Det hadde jeg satt stor pris på.

BårdK, pass deg, ellers så fyller jeg opp timeplanen så mye at vi ikke rekker å besøker dere på hytta til sommeren... Dessuten trenger jeg (minst) to motorer for å tørre å krysse linjen ved Tofte til "åpent" hav, og ikke minst ta turen ned til dere... Vi passerer vel ekvator før dere da ???!?

Ser ut som en fin båt for en tur nedover østfold. Vi ha nå fått lagt inn vann og avløp på hytta, og venter på anbud for bygging av bad og gang - og bestilt en Bella 560 HT med 90 hk slik at vi kan kappkjøre...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...