Teerex Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Jeg tenker på at hvis man oppgraderer software på en motor der det kun er software som skiller to forskjellige effekttrinn levert fra produsent. Da er det ikke trimming, men oppgradering til et fra før av eksisterende effekttrinn. Gjelder både innenbords diesel og utenbordsmotorer. Ganske vanlig å levere motorer i flere effekttrinn de siste årene, der kun software skiller. Ekstern "powerbox" holder jeg utenfor, det blir ikke bra uansett. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Teerex skrev for 5 timer siden: Du trenger jo ikke opplyse her hva du har gjort da... KAD300 har ganske høyt effektuttak allerede, selv om en del nyere common rail motorer av andre merker har enda høyere effektuttak. Spørs jo om formålet er høyere toppfart eller bare generelt sterkere motor. For høyere toppfart må jo som regel propellene også byttes. Det er ikke effektuttaket som skremmer meg men det faktum at kjølekapasiteten er helt på grensen fra før også skal man ta ut 30hk til og det skal liksom ikke ha noen negativ konsekvens.... himmel og hav, hvor naiv er det mulig at jeg blir ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Varmakjæring av sylindere er visstnok den vanlige konsekvensen Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Som du nevner Bitteliten, verkstedene gnir seg i hendene (også på mine trakter) og er vel de eneste vinnerne.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Tror man må starte med å forstå forskjellen på arbeidsforholdene til en bilmotor kontra en båtmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.