Jump to content

Utstyr jeg har minst bruk for ombord ?

avmønstret5

Recommended Posts

Vannskia jeg vant på siste BP treffet :flag_bp: . Noen som trenger? Selges rim. ikke tatt av plasten engang.

Langrennskia og alpint utstyret bør vel på land før St.Hans.

100 vis av T.lys og nips som ligger igjen etter den avmønstrede admiralen.

++++. Syns jeg bærer i land ting og tang stadig vekk. Av en eller annen grunn, virker det som om det aldri minker.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Tomme svenske ølburker skal og må nå ut. Det ser ut som om de formerer seg der nede i kjelleren.

Angående hester, så hadde vår gamle forfedre med seg disse når de dro på vikingferd, de bare tjora dem fast.

I våre dager, så er nok ikke dette noe stort behov....

For å vise til gamle dager igjen var det vel heller dårlig med det utstyret du viser til ... da kunne kanskje presten komme til nytte med sin kontakt oppover :saint:

Selv har jeg en plastkasse med mystiske metallduppeditter som var med båten da jeg kjøpte den, blanke og fine ...se dyre ut, så jeg har ikke hjerte til å kaste de.

Så har vi et rom med seilklær for Nordishavet, klær som er for omfangsrike og tunge til å ta med hjem. En signalgul "ålesundsfrakk" , dvs en regnfrakk som går ned på skoene har jeg også. Hadde den på en kveld det regnet i Preveza (Hellas) og skremte katter , hunder og folk flest, så den er pakket godt ned igjen.

Paraplyen er vel det jeg har minst brukt for. Den er tatt hjem nå :rolleyes:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Ikke rart, siden du ikke har båt... :tongue:

Ikke båt med mast nei....Men vi har nok av andre mindre båter liggende rundt hytta, i naustet, i hagen hjemme og på jobb OSV....

5 båter mellom 8 og 20 fot. 3 kajakker, 4 kanoer. 26 fots båt jeg er annsvarlig for på jobb.

Skrotnisser vi? Vi...? Emhe... :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

I gamle dager sa de at paraply, kvinner og prest var det en hadde minst bruk for ombord.

Rod Heikell hadde en morsom artikkel om dette i et av de engelske båtbladene. Han hadde et par eksempler på nytteverdi i en paraply:

1: I varmere klima når du ønsker å ha en takluke åpen selv om det regner er paraplyen glimrende for å få god lufting og samtidig unngå at det regner inn.

2: Når du skal inn til land med gummijolla og det er litt skvalpesjø kan paraplyen fungere som sprayhood.

Askebegeret :confused: Er ikke det det store som båten flyter rundt i :confused::lol:

Paraplyen er vel det jeg har minst brukt for. Den er tatt hjem nå :rolleyes:

Har aldri hatt paraply i båt men helt siden -80 tallet har jeg hatt en paraply som har fulgt meg fra bil til bil. Har ALDRI blitt brukt så i sommer gikk den i søpla...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Å, har du gått over til fienden? Lykke til.

Takk. Ingen fiendligheter fra denna kanten :flag_bp:

Etter å ha røkt i 32 år, aldri prøvd å slutte, så tar jeg Champix. Etter en uke med de smakta faktisk ikke røyken godt lenger. Nå har jeg ikke tatt en røyk på snart 4 uker, savner det heller ikke i det hele tatt, knasker piller fremdeles da. Men vil ikke si at jeg har slutta før jeg har vært røyfri i noen år..........

Men vil ikke si at jeg har slutta før jeg har vært røyfri i noen år..........

De sier at det er verst etter:

3 timer

3 dager

3 uker

3 mndr

3 år..... jeg holdt i 6 år en gang, men siden jeg i løpet av den tiden hadde begyndt å snuse i stedet, var veien tilbake desverre så alt for kort. Nå både snuser og røyker jeg og noen ganger begge deler samtidig. :headbang:

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...