Bitteliten Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 nødraketter og EPIRB. La oss håpe det forblir slik. Alt annet ombord har jeg brukt for - før eller siden en eller annen gang Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 Vannskia jeg vant på siste BP treffet . Noen som trenger? Selges rim. ikke tatt av plasten engang. Langrennskia og alpint utstyret bør vel på land før St.Hans. 100 vis av T.lys og nips som ligger igjen etter den avmønstrede admiralen. ++++. Syns jeg bærer i land ting og tang stadig vekk. Av en eller annen grunn, virker det som om det aldri minker. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 Vannskia jeg vant på siste BP treffet . Noen som trenger? Selges rim. ikke tatt av plasten engang. Jeg har jolle som du kan prøve bak Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 Nå har jeg hatt båten så kort tid, så spørsmålet for meg må vel bli: hva bør jeg ikke dra ombord? Tomflasker å hester. Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 Tomme svenske ølburker skal og må nå ut. Det ser ut som om de formerer seg der nede i kjelleren. Angående hester, så hadde vår gamle forfedre med seg disse når de dro på vikingferd, de bare tjora dem fast. I våre dager, så er nok ikke dette noe stort behov.... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 Redningsvester, brannslukere, sikkerhetsseler, hesteskobøye.... ikke hatt behov for dem på mange år Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 For å vise til gamle dager igjen var det vel heller dårlig med det utstyret du viser til ... da kunne kanskje presten komme til nytte med sin kontakt oppover Selv har jeg en plastkasse med mystiske metallduppeditter som var med båten da jeg kjøpte den, blanke og fine ...se dyre ut, så jeg har ikke hjerte til å kaste de. Så har vi et rom med seilklær for Nordishavet, klær som er for omfangsrike og tunge til å ta med hjem. En signalgul "ålesundsfrakk" , dvs en regnfrakk som går ned på skoene har jeg også. Hadde den på en kveld det regnet i Preveza (Hellas) og skremte katter , hunder og folk flest, så den er pakket godt ned igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Den ålesund-frakken var nok et drivanker det Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
avmønstret5 Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 ok- men frakken min er fra en fabrikk i Ålesund, derav mitt noe private navn på frakken. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 En loddebolt er vel ikke det jeg har hatt mest bruk for ombord i min båt.... Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Paraplyen er vel det jeg har minst brukt for. Den er tatt hjem nå Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
M/S Kobben Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Grunnen til at man ikke sku nevne hest, prest og slikt er overtro ang å omkomme på sjøen.. Hesten drog likvogna og presten, ja sier seg selv.. På ubåter i marinen så er det rimelig strengt ang overtro.. Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 18.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2011 Bøkene havner og uthavner fra 2008-2009 og 2010. Får helt sikkert nye i år. Varmovnene (2x i maskinrom og 1x på dassen) ryker ut med engang frosten er gått.. Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Seilaren Svart 18.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2011 Ekkoloddet har jeg aldri brukt.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
index Svart 18.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2011 Ikke rart, siden du ikke har båt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2011 Kjøpte et årepar når jeg mistet ei åre fra slepejolla over kvåsefjorden. Jolla ble solgt.. men enda ligger ei åre ombord i sjekta. Kan det kalles nødvendig sikkerhetsutstyr tro. Ei åre i 3 tonns youghurtbeger Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Seilaren Svart 18.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2011 Ikke rart, siden du ikke har båt... Ikke båt med mast nei....Men vi har nok av andre mindre båter liggende rundt hytta, i naustet, i hagen hjemme og på jobb OSV.... 5 båter mellom 8 og 20 fot. 3 kajakker, 4 kanoer. 26 fots båt jeg er annsvarlig for på jobb. Skrotnisser vi? Vi...? Emhe... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Krimart Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 I gamle dager sa de at paraply, kvinner og prest var det en hadde minst bruk for ombord. Rod Heikell hadde en morsom artikkel om dette i et av de engelske båtbladene. Han hadde et par eksempler på nytteverdi i en paraply: 1: I varmere klima når du ønsker å ha en takluke åpen selv om det regner er paraplyen glimrende for å få god lufting og samtidig unngå at det regner inn. 2: Når du skal inn til land med gummijolla og det er litt skvalpesjø kan paraplyen fungere som sprayhood. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 Når båten skal ut om en stund, håper jeg askebegeret blir det "utstyret" jeg får minst bruk for ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 Å, har du gått over til fienden? Lykke til. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SveinHa Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 Askebegeret Er ikke det det store som båten flyter rundt i Paraplyen er vel det jeg har minst brukt for. Den er tatt hjem nå Har aldri hatt paraply i båt men helt siden -80 tallet har jeg hatt en paraply som har fulgt meg fra bil til bil. Har ALDRI blitt brukt så i sommer gikk den i søpla... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Nøtterøy Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 Å, har du gått over til fienden? Lykke til. Takk. Ingen fiendligheter fra denna kanten Etter å ha røkt i 32 år, aldri prøvd å slutte, så tar jeg Champix. Etter en uke med de smakta faktisk ikke røyken godt lenger. Nå har jeg ikke tatt en røyk på snart 4 uker, savner det heller ikke i det hele tatt, knasker piller fremdeles da. Men vil ikke si at jeg har slutta før jeg har vært røyfri i noen år.......... Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 før jeg har vært røyfri i noen år.......... Lykke til!!! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
RSL Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 Men vil ikke si at jeg har slutta før jeg har vært røyfri i noen år.......... De sier at det er verst etter: 3 timer 3 dager 3 uker 3 mndr 3 år..... jeg holdt i 6 år en gang, men siden jeg i løpet av den tiden hadde begyndt å snuse i stedet, var veien tilbake desverre så alt for kort. Nå både snuser og røyker jeg og noen ganger begge deler samtidig. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
NorSiglar Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Hest, rygsekk, plystring, prest er alle ord som ikke er lov å si ombord der jeg jobber i dag. 1.styrmann kaster en omtrent overbord om en er dum nok til å nevne det. Men så er jo seismikk litt gammeldags da.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.