Jump to content

Sealine F33 1998 til 2002 modell, er det en god båt

Kire

Recommended Posts

Sitter og surfet og drømmer litt og har jo lurt litt på Riviera 925, men ser jo da på andre også. Synes Saline F33 er en flott båt og meget fin innvendig. Kanskje ikke den vakreste utvendig, men som sagt mye fine løsninger innvendig. Den som ligger på finn i Bergen er flott og ser meget velholdt ut. Mye båt for pengene, men litt høyt priset.

Nå kjenner ikke jeg til akkurat denne typen fra Sealine, men har selv en nyere Sealine og er veldig fornøyd! Min er ihvertfall av svært god kvalitet, og det er ikke bare i følge meg selv... Har hatt flere "båt mennesker" om bord som skryter mye, deriblant en takstmann som var imponert. Har også hørt fra andre som driver mye med installason av utstyr i ulike merker at Sealine er noe av det mest ryddige og ordentlige de monteres utstyr i. Så med mindre kvaliteten deres har tatt seg opp kraftig de siste årene er jeg sikker på at dette er en god båt. Så får vi håpe at noen som er enda mer nøytrale en meg også gir deg tilbakemeldinger da :flag_bp: Det blir ihvertfall, mest sannsynlig, ikke min siste Sealine :sailing:

Har også bare hørt at kvaliteten på Sealine ikke står noe tilbake for de andre engelske produsentene, snarere tvert i mot. F33 er jo en god del større båt enn Riviera 925, men hvis du ikke trenger den ekstra plassen skal det være mulig å gjøre gode kjøp på Riviera om dagen, spesielt eldre versjoner. Er de velholdte er det jo nesten ingen forskjell på en 92-modell og en 2002-modell (hadde selv en 2000-modell som jeg solgte i fjor høst).

Jeg er usikker på om påstanden om at Riviera 925 er så mye mindre enn Sealine 33F.

Uansett; jeg hadde en Sealine F34 noen måneder i sommer. Kvaliteten var det ingenting å si på. Solide saker. Løsninger og engelsk tankegang gjorde imidlertid at jeg kvittet meg med båten raskt.

Hvis du vurderer denne båten, så anbefaler jeg at du prøver den ut skikkelig. Om badeplattform betyr noe for deg, bør du definitivt studere denne.

Takker for svar

BårdK, hva valgte du etter en Riviera 925 da?

Puffen, hva mener du med engelske løsninger/tankegang?? siden det var nok til å selge?? Var du skuffet?

Badeplattformen på F33 er ikke så gæli den. Har du hatt en seilbåt tidligere? og lå du med din Sealine i Risør på eilsenteret i sommer...

Hvis vi velger Riviera 925 ønsker jeg den i årstall ca 98 til 2002 deromkring. Alt har litt med pris og utstyr å gjøre også. Velger jeg en med liten plattform, så vil jeg ettermontere den store om det ikke er for dyrt. Riviera``n er en lekker båt. Den 2000 modellen med axel som står på Finn er fin.

Takker for svar

Vi valgte Bella 560 HT,........ og hytte. Vi var veldige fornøyd med Rivieraen, men på grunn av i overkant mye vind og dårlig vær de siste sesongene ble langturene for få og vi valgte å prøve hyttelivet for en periode.

:smiley:

Takker for svar

Puffen, hva mener du med engelske løsninger/tankegang?? siden det var nok til å selge?? Var du skuffet?

Badeplattformen på F33 er ikke så gæli den. Har du hatt en seilbåt tidligere? og lå du med din Sealine i Risør på eilsenteret i sommer...

Det jeg mislikte mest var uteplassen. Bakdekket synes jeg var trangt, og flybridgen var vindutsatt. Jeg ser på en annonse på Finn at denne 33en

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=25956861

er utstyrt med kalesjevegg oppe. Dette vet jeg ikke om er standard. Det var imidlertid noe sånt jeg savnet på min 34. Jeg vurderte å gjøre noen tilpassninger, men så fikk jeg solgt den istedet.

Så var det badeplattformen. Den var altfor smal. På F33 er den sågar delt i 2 nivåer. Jeg har problem med å forstå at du vil forlenge plattformen på en gammel Riviera, samtidig som du synes at standardplattformen på 33F ikke er så gæli. Jeg vil påstå at den er skikelig trasig å bevege seg på når du ligger longside utenpå andre båter.

Ellers så var det innvendige designet veldig "tungt". Utsikten fra sakong og styreplass var jeg heller ikke fornøyd med. Særlig når jeg skulle bakke.

Jeg er også en slik person som legger lag på lag, når jeg først begynner å irritere meg over ting. Alle små detaljer ble etterhvert store. F.eks trykknapper på kalesjen, fikk meg til å &%?!) flere ganger. Også dette tøvete foldetrekket over trappen til flyen, istedet for en skikkelig luke.

Redigert av Puffen (see edit history)

Takke for svar Puffen.

en plattform som på F33 er bedre enn en F34 synes jeg, da den er i 2 nivåer. Har man jolla bak der i snap eller aller helst i Daviter, er det jo bare å gå opp et steg....

Grunnen for å sette ny plattform på en "gammel" Riviera eer at den orginale lille er for meg garantert et meget irritasjonsmoment da den ikke er til noe nesten. Bøyer man seg, så går råvi rett i hekken og man går i sjøen, derfor og på grunn av jolle, bør en Riviera for meg ha store plattformen.

Jeg har venner som har F34 og den liker jeg ikke uteplassen på, kjekt med sofa som kjøres ut, men er ikke noe for meg.

Båtbytte har mye med penger og hva man får for det man skal legge i det, så er ikke enkelt. Flott med gode råd og tips her inne.

Ser litt på Princess 34fly, den er lekker, men kona skal IKKE ha båt det er en sitteplass i kjøre retning, dette er viktig for henne og det skjønner jeg.

Flem 340 er fine båter, men har ikke lyst på hjemmebygget båt i den prisklassen.

Flere tips

Er vel ikke så mye å velge i da, i samme prisklasse hvis du ikke går ned i årsmodell.

Gjør du det har du jo en del forskjellig, P35, P330, F37. Du kan vel også velge litt eldre Viksund 360 med drev (x2). Amerikanere finnes det jo noen av. Galleon 330, men den ligger vel høyere i pris.

Ellers er jeg enig med deg ang Sealine 34 og det at man kan kjøre ut bakveggen/badeplattform. Leamikk som ikke jeg ville hatt.

Hvor store motorer man trenger i Sealine er jeg usikker på, holder det med 2 x KADF2? Ser S34 har 2x41 motorer.

Sealine F33 er vel en del større enn Riviera tror nå jeg. Plassen på FB er vel også større. Akterdekk på Riviera er jo heller ikke stort, ganske smalt og grunt.

Nimbus 4004 synes jeg har bra aktedekk og løsningene virker ok.

Nimbus liker jeg godt. Har hatt Nimbus 3003 for endel år siden og er en av de beste og koseligste båtene vi har hatt.

Har sett litt på Nimbus 340 Avanta og den liker vi godt, men ingen tilsalgs nå. Sto en meget fin en i høst tilsalgs.

Skorgnes 350 exklusive er også en fin båt, men det er noe med Sealine sitt interiør og løsninger jeg liker meget godt, samt at den har trapp opp da.

2 x kad32 er nok både i F33 og S34, men 2 x 200 er flott det og.

Lurer på hvordan drivstoff forbruket er på disse to forskjellige pakkene?

Går nok litt mer suppe med -41 motorer, men de går kanskje litt lugnere siden det er seksere. Synes imdidlertid -41 motoren har relativ hard gange, ihvertfall de eldre. Sammenliknet med Yanmar seksere var det i hvertfall stor forskjell. Tenker da på A og B utgavene av -41. Mulig P-utgaven er bedre?

Hadde en 340 Avanta ved siden av meg i havna, han hadde båten ett år før han byttet til Viknes 1030.

Sprek båt, men virker trang. Det er jo akselbåt, og det virket ganske trangt i motorrom også synes jeg.

Utseende likte jeg imilertid godt.

4004 er vel mye mer romslig, og med langt større akterdekk.

Denne er imidlertid for stor for oss da vi har maks grense på 11 meter inkl alt i havna der jeg ligger.

Vi har et par Fairline Corniche og en P330 i havna, de er omtrent på maks mål.

Så det blir en Sea Ray 290 til salgs snart nå da? :wink:

Redigert av olpi (see edit history)

Ja, blir nok til det. Det gjenstår lite på Sea Ray`n før det er klart for motor montering, men venter til April og at det varmer litt :thumbsup:

Mener selv den bør være meget intr. i markedet nå da det er masse flott utstyr og ikke minst oppgradringer, samt at det er en meget velholdt båt. Følgende er gjort: 2008 mod Cummings/mercruiser QSD 4,2 - 320hk (90 timer)med nytt Bravo 3x, transom og alt. 2 x nye syrefaste dieseltanker, ny VVT, Ny 95 liter septik, alle slanger nye, tømmepumpe/kvern ny, nytt stort el.toalett, alt elektrisk nytt, nytt Dashbord i carbon m/nye intrumenter, nytt komplett LADIX landstrøm med 2veis Ladac lader, ny motor isolasjon, nye tepper, ny NORSK kalesje i fjor, NY Eber D2 diesel varmer, nytt kokeapp, nye båttepper ute, teak på plattform, Vinsj bak og faran, baugpropell :fishing:. Alt i tipp topp stand. Motorrom blir som nytt.

jøss, blei vel egentlig en sals annonse dette her :fishing:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...