Jump to content

Erfaringer med dieselgenerator ?

Sumi II

Recommended Posts

Jeg har hørt folk som har hatt problemer med at sjøvannsinntaket trekker inn luft i fart, og at det derfor blir problemer med overoppheting, men dette må vel være "konstruksjonsfeil". Jeg har kjørt mitt aggregat under rolig gange, men jeg tror ikke jeg har hatt det i gang i planefart, når jeg tenker meg om.

Du kan vel bare prøve deg fram. Start aggregatet under gange, men følg med på temperaturen til du er trygg på at det går bra.

Øivind

Absolutt forskjell.. En båt med to VP drev suger vann en fot bak og en fot under akterspeilet. Samme båt kan ha vanninntak til generator. 2-2,5 meter lenger frem og i tillegg en meter ut fra senter.

Da vil jeg ikke annbefale å kjøre generator i høy fart og litt sjø.

Har du en litt skikkelig generator skal den stoppe hvis den mangler kjøling.

Jeg har kun erfaring med montering av mastervolt 6, og 3,5. Og Onan 7kw.

Eh... hallo?

For det første var det snakk om 5 - 7 knop. For det andre har vel ikke båter drev? For det tredje tror jeg de fleste her på forumet skjønner at et sjøvannsinntak i friluft fungerer dårlig.

Det er mulig dere sikter til erfaringer med å kjøre generator underveis i båt med feilmontert kjølevannsinntak. Det er noe annet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...