Kodvaag Startet 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2011 Jeg lurer på å finne og kjøpe meg en Terjesen jolle, siden denne er i samme farger som min gamle Baltic. (og Master 820 for den saks skyld) De båtene har jo offwhite skrog og sort stripe, og jeg minnes at Terjesenjolla også har dette. Noen som vet hvordan Terjesenjolla oppfører seg med en 9,9 hester, i forhold til en With 10 eller en GH 10? Da jeg var liten gutt var jo Terjesenjolla drømmebåten... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
tkb Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 http://www.winrace.no/?side=tilbakeblikk Google terjesen jolle,så finner du litt. Sitér dette innlegget Link to post
steoye Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Hadde Terjesen jolle som barn med 15 hk. Det går noe fryktelig, men nyrebelte bør være standard... Ingen spesielt god sjø båt så vidt jeg husker. Er vel egentlig bare en balje uten kjøl Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Ligg unna den driten. Du kan få en av meg hvis du gidder å hente den på ei hytte på Øyern. Dette er ikke noe annet enn et badekar med en viss form for kjøl. Sammenlignet med GH og With blir dette i en helt annen klasse. Veien vel 40kg med årer og motor. Har ikke engang turt å sende unga ut med denne. Kjøp en gummibåt, mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Kjøpte meg Terjesenjolle tidlig i min ungdom, med styrekonsoll og greier, alt splitter nytt! Heiv på en 8hk Suzuki, gikk helt greit, den er jo ganske flat i bunnen og egner seg bedre til sleping enn til Barnemoro i stort mere enn halvmeteren med bølger. Dengang var den liten og kjekk¨, antageligvis den raskeste jolla på markedet også. Hysterisk morsom med 15hk husker jeg, men nyrebelte burde fulgt med!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
68 GT Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Har fortsatt Terjesen jolla mi... Hvit med blå stripe,utstyrt med Yamaha P-165,styrekonsoll med sete og kontrollboks. Går som ei kule,har slipt propellen løvtynn og skarp som et barberblad. Egner seg best på blikkstille vann. Bare å gi gass og baugen står rett til himmels,planer lett og er som en gocart på vannet.... Er man 2 voksne i ombord bør man ikke slakke gassen for brått....-da fosser vannet inn,og man må ta øsekaret fatt. Mange har fått seg en god latter da jeg entret vannet med dette badekaret,men latteren forandret seg raskt til skrekk blandet fryd da dem oppdaget at den faktisk blåste opp i 25 knop på bare noen få meter.... Men over hodet ingen sjødyktig båt!!!!! Har ikke brukt den på 3 år,er heller ikke sikkert jeg tør å ha den på vannet i gjenn Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Kodvaag Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 (redigert) Marida, har Terjesen jolla di sort stripe? Hvor ligger Øyern? Jeg bor i Kristiansand... Redigert 16.Januar.2011 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
trulsant Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Går en røverhistorie om noen som satte 40hk på den, og på en stille dag fant ut at krysse oslofjorden til Koster var en god ide. Problemet som skrevet over var hekksjøen...historien endte med at de måtte kjøre opp på en strand for ikke å synke. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Øyeren er vel nord for Mjøsa. Ikke så verst tur med enten master eller baltic det Kodvaag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kodvaag Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Øyeren er vel nord for Mjøsa. Ikke så verst tur med enten master eller baltic det Kodvaag Ulv1 sier at det er et vann ved Lillestrøm som heter Øyern... Måtte ha tatt Chevy'en da. Den jolla blir dyr i bensin i så fall... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Sikkert noen som har plass på taket, eller oppå en lastebil som farter forbi. Det var jo utrolig gøyal jolle. Litt i Kodvaagånd kansje Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Riktig at det er ved Lillestrøm. Den er hvitmalt med Quicklakk og sort stripe. Nå har den snødd inne, men du er velkommen til våren Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 kodvaag, vi tar forden å hengeren min å henter den til våren, billigere med 0,61l på mila enn dine 1-1,5på mila.. :) Jeg er kjent i området etter å ha bodd på Nordby i 3 år ca.. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 upps.. så feil kan en ta ja... måtte sjekke opp kartet.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lukas Svart 18.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2011 (redigert) Vi kjørte Terjesenjolle med en gammel og tung 20 hk Mercury som udødelige 14åringer på begynnelsen av 90 tallet. Husker jeg var mer eller mindre skrekkslagen der jeg satt som balast i baugen med hvite fingertupper som klamret seg fast til rekka. Du må for all del ikke betale noe for en slik "båt". Svart stripe kan du male på det meste... Og hva sjøegenskaper angår er de som nevnt tidligere på lik linje med et badekar og det er ikke noen overdrivelse. Redigert 18.Januar.2011 av Lukas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 19.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2011 Kan jo benytte anledningen til å etterlyse min gamle Terjesenjolle, den ble stjålet fra meg i 1989, den lå i havna på land om vinteren og ble borte! Fant ut at en av de lokale heltene hadde knabba`n og lakkert den rød og solgt den! Hvis noen kan ha sett/hørt noe om denne så hadde det vært artig, er nok ikke så mange røde TerjesenJoller der ute! Hvis sjansen hadde bydd seg så kunne jeg faktisk tenkt meg å kjøpe den tilbake, var faktisk suveren som slepejolle! Rib`ene i dag sleper nok minst like godt men....... Mange hysterisk morsomme opplevelser i et lite øsekar med stor motor!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Kodvaag Svart 2.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 (redigert) Der var det en til salgs, men det var vel ikke akkurat den fargen på stripa som matcher Baltic'ens sorte stripe. Kanskje jeg må lakke om stripa og hekken på Baltic'en? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=26597565 Redigert 2.Februar.2011 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
index Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Ja det hadde gjort seg, med en rosa Baltic! Kanskje du kan få Moods gutta til å sponse deg? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
68 GT Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 He he,glad jeg har blå stripe med de orginale dekalene. Var faktisk en til salgs i sverige for 1-2 år siden,dem skulle jammen ha 12000 for den,var kun en gammel blå/hvit Suzuki 5hk på den.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Molinari Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Noen som kan ta og legge ut noen bilder av jolla i aksjon, og noen av bunnen tatt forfra og bakfra? Var de styrekonsollene so ble brukt laget til båten eller var de en standardgreie de putta på? Er de styrekonsollene fortsatt å få kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Husker jeg kjøpte styrekonsoll til min, mener at det var en type som var til båten, men det kan jo ha vært en "universal". Den var bare skrudd rett i dobbeltbunnen med syrefaste karrosseriskruer. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Kodvaag Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 (redigert) Fikk faktisk tak i ei terjesenjolle med 4 hester yamaha i vår. Har ligget hjemme ubrukt i hele sommeren.... Bedre lykke neste år... Redigert 3.August.2011 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Risørflekken Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Terjesenjolla er en artig liten lett sak men kan som tidligere nevnt ikke sammenliknes med With, GH11 el.lign. ang sjøegenskaper. Har selv hatt dem alle tre for over 20 år siden. GH og With er derimot meget tyngre. Valg av jolle kommer helt an på formålet... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.