Geir Hel Startet 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2011 Er eg sprø som vudere å kjøpe denne ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26103008 Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Må være perfekt bobåt Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
JGH Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Ja! Treskrog i den størrelsen=masse arbeid. Men har du kaiplass til 60 fot da? Og har du d5? Men billig var den jo. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Tom Rør Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Jeg har hatt et par skøyter, og det er MYE jobb. Du må ihvertfall ha mye fritid, penger / gode venner for å komme i mål. Det finnes vel knapt noe type fartøy som får folk til å snu seg, som en velholdt skøyte/kutter/krysser.Det er kystkultur av ypperste sort. Lykke til med kjøpet, men sjekk HVOR dårlig den er, så du ikke kjøper deg et avfallsproblem Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Ja masse arbeid, Tenker å ligge på svai mellom øyer. d5 har eg ikke sett. men kjenner ein som har så er mere ute med bå på samme plasser som meg,ta hans båt på slep så er ikke det noe problem til eg får d5 Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Har bare fritid,penger er det værre med, bruke di pengene eg slipper å bruke på leige av hus og strøm Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
margarus Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 ja du er sprø om du prøver deg på denne her :) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Ja er nok for sprøtt å kjøpe den. Men hadde eg fått den for 5-10 tusen mindre så hadde eg sett bort ifra sprøheten Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Dette er bare galskap etter mitt syn. Masse jobb, plenty utgifter og du risikerer å ende opp med noe du må betale store summer for å bli kvitt! Om du likevel ikke er overbevist, så anbefaler jeg deg å få med deg en kyngig skøytekar til å inspisere skroget grundig. Et gammelt, dårlig vedlikeholdt skøyteskrog med garnering innvendig formelig skriker råteskader, selv om selger prøver å glatte over ved å bare ta bilder av "ufarlige" steder... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Eg er overbevist om at eg ikke skal kjøpe noe så stort :-) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
GURIMALLA Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Om du får den 10/15000 billigere, så blir nok det småpenger i denne sammenheng. Det er nemlig ikke for penger å regne når man skal pusse opp/restaurere et slikt prosjekt. Tror dette er et proskjet for en som har endel penger å avsette for noe sånt. Så jeg håper ikke du ser på dette som en billig bilett for å få deg en båt eller en husbåt. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Nei! Nei! Helt enig med Index, du må aldri finne på og kjøpe dette prosjektet. En ting er at du kaster 15-20 000 rett på havet, det er å leve med. Men hva med den dagen da du innser hva du har gjort og du vil kvitte deg med "elendigheten", hva da? Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Fordelen med et slikt prosjekt er at du ikke behøver å lete etter gjøremål på fritiden din la si de neste 10-20 år.. Stor båt = grove dimensjoner = stor utfordring både økonomisk og håndtverksmessig. Lykke til i videre leting etter drømmebåten! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Brizo Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Den som skal overta denne, må få godt betalt. Det koster mer enn mye å skrote gamle store båter. Og den brenner antageligvis dårlig også. Nei, glem dette!! Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Om du så får 20 000.-for og overta eierskepet så er dette en dårlig deal. Som flere sier så forplikter dette eierskapet en hel del. Personlig hadde jeg ikke turt selv om eg fikk båt og 20 000.- Finn på noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Gamle erverdige skøyter er kos.. hvis en er glad i kompost. MEN.. hvis du mot formodning skulle kvittet deg med denne og levert den til egnet avfallsmottak så kan du regne 1000,- pr Tonn tenker jeg da hele saken går som spesialavfall.. du burde på bakgrunn av dette få minst 150 000.- for i hele tatt og ta den imot. En bekjent fikk et slikt problem.. heldig for han så fikk han en bekjent til og bruke 20T graver til og pelle den i egnede biter og kjørt hjem på egen tomt for "sanering" (brenning) skøyta var fra samme år som denne og den brandt dårlig da tok ca 1,5 uke og fyre opp.. huff.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Marulf Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Skal du ha skøute bør du se på denne: Velholdt risørskøyte Kjempeflott båt med mye nyttig utstyr og flott innredning. Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Har du spurt nåværende eier hvorfor han selger? Kanskje det hjelper til å svare på spørsmålet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Det var ein kar her i fjor som hadde liknande planar om å kjøpe ei stor skøyte som låg på havsens botn. Les gjerne denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/64553-boer-jeg-kjoepe-sunket-skoeyte/ Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
cheetah Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Skal du ha skøute bør du se på denne: Velholdt risørskøyte Kjempeflott båt med mye nyttig utstyr og flott innredning. 650k Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Styrer vekk ifra denne ja, vet jo ikke om den kommer te haugesund flytende. Selv om planen min er at den skal holde seg flytende og at eg skal bo i den. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Det største problemet er vel at hvis den synker, så kommer regningen på heving og fjerning lett opp i 3-400.000,- for en såpass stor båt. Da er det bedre å betale noen hundretusener for en god båt, som ikke synker uten videre. Men selv ved kjøp av en godt vedlikeholdt trebåt i denne størrelsen må du regne med mye jobb og en hel del penger hvert år for å holde den ship shape.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Er nettopp det,Den er 10 fot for stor for meg nå uansett, Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
tb55 Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 650 k det er jo skitbillig, i forhold til det sluttsummen vil bli dersom 60 fot prosjektet skal settes i tilnærmet samme stand....... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Prosjektet lukter etter mitt syn uhorvelig mye arbeid og penger. Som andre skriver kan du her fort kjøpe katta i sekken og ikke minst mye problemer. Uansett ville jeg sørget for og ha med en sakkyndig hvis du i det hele tatt vurderer besiktigelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.