Jump to content

Tenker å se på 60 fots båt, noen som har formeining om denne

Geir Hel

Recommended Posts

Jeg har hatt et par skøyter, og det er MYE jobb. Du må ihvertfall ha mye fritid, penger / gode venner for å komme i mål.

Det finnes vel knapt noe type fartøy som får folk til å snu seg, som en velholdt skøyte/kutter/krysser.Det er kystkultur av ypperste sort.

Lykke til med kjøpet, men sjekk HVOR dårlig den er, så du ikke kjøper deg et avfallsproblem :thumbsup:

Dette er bare galskap etter mitt syn. Masse jobb, plenty utgifter og du risikerer å ende opp med noe du må betale store summer for å bli kvitt! Om du likevel ikke er overbevist, så anbefaler jeg deg å få med deg en kyngig skøytekar til å inspisere skroget grundig. Et gammelt, dårlig vedlikeholdt skøyteskrog med garnering innvendig formelig skriker råteskader, selv om selger prøver å glatte over ved å bare ta bilder av "ufarlige" steder...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Om du får den 10/15000 billigere, så blir nok det småpenger i denne sammenheng. Det er nemlig ikke for penger å regne når man skal pusse opp/restaurere et slikt prosjekt. Tror dette er et proskjet for en som har endel penger å avsette for noe sånt. Så jeg håper ikke du ser på dette som en billig bilett for å få deg en båt eller en husbåt.

Gamle erverdige skøyter er kos.. hvis en er glad i kompost.

MEN.. hvis du mot formodning skulle kvittet deg med denne og levert den til egnet avfallsmottak så kan du regne 1000,- pr Tonn tenker jeg da hele saken går som spesialavfall.. du burde på bakgrunn av dette få minst 150 000.- for i hele tatt og ta den imot.

En bekjent fikk et slikt problem.. heldig for han så fikk han en bekjent til og bruke 20T graver til og pelle den i egnede biter og kjørt hjem på egen tomt for "sanering" (brenning) skøyta var fra samme år som denne og den brandt dårlig da tok ca 1,5 uke og fyre opp..

huff..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Det største problemet er vel at hvis den synker, så kommer regningen på heving og fjerning lett opp i 3-400.000,- for en såpass stor båt. Da er det bedre å betale noen hundretusener for en god båt, som ikke synker uten videre. Men selv ved kjøp av en godt vedlikeholdt trebåt i denne størrelsen må du regne med mye jobb og en hel del penger hvert år for å holde den ship shape..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...