Tjukkholm Startet 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2011 Jeg vurderer å kjøpe en brukt 90 hk Yamaha fra Baltic Machinery i Litauen. De selger alt fra påhengere til ATV og gaffeltrucker. På eBay og direkte fra butikken i Litauen. Prisen på motoren er 2950 EUR. som jo er ganske rimelig. De har OK kritikker fra eBay og har lagt ut film av motorene de selger på YouTube. Men hva tilkommer av norske avgifter? Er det bare moms på 25%? http://motox.lt/?lang=en&id=outboards&p=5 Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
bukt Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Passe på at det ikke er en stjålet motor ifra norge da Kommer vel moms og Hk avgift som er 110 kr eller noe pr hest. Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 (redigert) Tenkte på det samme om at dette var tyvegods.. De virker veldig seriøse iallefall. Hvis jeg får serienr. så kan jeg vel finne ut hvor motoren var kjøpt ny? Redigert 16.Januar.2011 av Dryg (see edit history) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Bearded Beast Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 153.- pr hk i avgift + moms så totalen vil komme på minst 23 tusen bare i avgift og moms. Altså like mykje som sjølve motoren koster Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Ikke fullt så mye avgifter vel, men nesten: ca. 6.200,- i mva (motor + frakt) 13.770,- i hk-avgift = ca. 19.970,- i avgifter (regnet ca. 2000,- i frakt, muligens litt lite??) Totalt for motor blir ca. 45.000,- Da spørs det jo litt på alderen hvor billig dette er selvfølgelig...... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Tjukkholm Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 (redigert) Etter designet på dekalene på motorlokket så skal den ikke være så veldig gammel, 1-3 år?. Jaja, får vel se meg om etter en norsk motor tror jeg. Hvis jeg ikke tar en tur til Litauen og prøver å smugle den inn til Norge... Redigert 16.Januar.2011 av Dryg (see edit history) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
FM 8-12 Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Bruker man hue litt sender man motor til nærmeste svenske postkontor å henter den der. Eu-land så slipper man avgifter om jeg ikke tar feil Lettere å hente til norge fra sverige pluss endel kr spart i reise utgifter Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Ikke fullt så mye avgifter vel, men nesten: ca. 6.200,- i mva (motor + frakt) 13.770,- i hk-avgift = ca. 19.970,- Du glemte momsen på hk avgften Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Det er vel ikke lovlig med avgift på en avgift?? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Det er vel ikke lovlig med avgift på en avgift?? Der tok jeg vist feil; en liten sjekk på toll.no forteller at her skal det betales avgift på en avgift ja....... Trodde faktisk bestemt at avgift på avgift ikke var lov..... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Tjukkholm Svart 23.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 (redigert) Jeg blåser nytt liv i denne tråden da den er mer aktuell for mitt vedkommende enn noen gang! :-) Jeg har som sagt innledningsvis vurdert å importere en 90 hk Yamaha påhengsmotor fra Baltic Machinery i Litauen. HK avgiften forvinner som sagt fra 1.juli og da må jeg kun betale moms. Men må motoren ha det CE merket for å kunne bli importert? Motoren jeg vurderer er en 2006 modell. https://www.dropbox.com/s/8vhh3iunudvorg9/61_2058622303_xl.jpg Redigert 23.Mai.2014 av Tulling16' (see edit history) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Tjukkholm Svart 23.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 (redigert) Tilsvarende bilde under.. Redigert 23.Mai.2014 av Tulling16' (see edit history) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Tjukkholm Svart 23.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.