Guest romeren Startet 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2004 Er den stolte eier av en (for meg) "ny" spjærøykrysser med en 8-10 Hk Sleipner diesel 65 modell. Jeg har ingen peiling på dieselmotorer og sliter litt når den nå har sluttet å gå. Har gått som en klokke til nå men i dag sluttet den bare å gå. Problemet er kanskje vann i dieselen, luft dieseldyr(har gått lite i sommmer) Er det noen som vet/kjenner til hvor man kan få en bestilt en overhaling av motoren (ligger i Oslo) og er det mulig å skaffe gamle håndbøker til disse motorene. Takknemlig får hjelp Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Prøv å send en mail til per.angell-hansen@gjensidigenor.no ved Gokstad Kystlag. Han har mange kontakter og kan kanskje hjelpe med dokumentasjon. En oversikt over dokumentene som er registrert ved Gokstad Kystlag er tilgjengelig på www.gokstadkystlag.no -> Velg "Søk i motorsamlingen" (Link nede til venstre) Fred Ivar Sitér dette innlegget Link to post
tobben Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Hei, har overhalt en en-sylindret sleipner diesel (68mod) så mail meg hvis du forsatt trenger hjelp. MVH Tom toms@sensewave.com Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Det finnes en tusenkunstner av en kar i Moss, som bor i Helgerødgata på Jeløya. Husker ikke navnet hans, men han har et stort rom fullt av båtmotorer, flere for salg. Han tar også på seg å overhale gamle motorer. Han har også et brukbart utvalg i nye og brukte deler til div. motorer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.