Jump to content

Comettråden

Dianafyren

Recommended Posts

Jeg kjørte litt med en Comet 31 i fjor. Den har fantastisk plass ombord, og er meget letthåndtert i vindstille. Den har også et fantastisk vindfang, så vær forberedt på å gå bestemt til verks med gasshåndtaket hvis det blåser litt. Utseendet får folk bedømme uten min hjelp, for der har jeg lite positivt å tilføre diskusjonen.

Jeg kjørte også et par ganger med en 26 for noen år siden, men bare en testtur og et par parkeringer i krana. Jeg husker lite av hvordan den var å håndtere, hvilket pleier å være et godt tegn. Ellers slo den meg som en ekstremt solid og gjennomført båt.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Har en Comet 21 og har tenkt på litt oppussing nå som vintern kommer. Noe jeg undrer på er om "bordstangen" i cabinen kan fjernes, eller er det en forsterkning til taket? Har funnet mange praktiske løsninger til cabinen, men denne er veldig i veien. Håper på svar! Hilsen Sondre Solstad

Båt er ingen hobby, men en livsstil!

Sjekk det ut!

https://baatplassen.no/i/topic/99117-prosjekt-comet-21-seksten-aaring/

• 2 år senere...

Hei igjen.

Blåser litt liv i denne tråden. Noen som kjenner til, om det finnes noen aktører som produserer kalesjer til Comet 26 ? eventuelt kjenner til produksjons nr..

Satte på min kalesje i helgen og den revnet i stoffet, over bakre bøyle :-( 

10 år var vist alt denne kalesjen tålte, men det er kanskje ikke så rart da tidligere eier ga F. Ble vasket og behandlet for første gang, da jeg kjøpte båten i 2011.

Helly Hansen har maler til Comet 26'. Men om den passer på bøylene og festene du har fra før?

Mener å huske at HH var ca 7000,- billigere enn prisen jeg fikk fra lokal kallesjemaker. Tror det var ca 11.000,- og 18.000,-. Og man skal vel klare å få nye bøyler for under 7000,-

Men sjekk hvilken produsent det er på den gamle, kanskje det står et malnummer på den også. Så kan du kanskje finne det igjen på sidene til HH.

Jan Fredrik

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...