Dianafyren Startet 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2011 Her er en tråd for dere comet eierene som har en comet snekke nå eller som har hatt en comet snekke, og om erfaringene dere har om dem osv. post gjerne ut bilder av båtene og kom gjerne med tips osv. :) :) :) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 slike tråder kan være interesanne, men er jo litt spenstig og starte en slik tråd med oppfordringer uten å selv legge frem hva man har, for du har vel selv en comet Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Jeg har en Comet 21 fra 1975 jeg, jeg kan gjerne legge ut et bilde eller 2 av båten min Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Her er da et bilde av comet snekka mi, den har en Volvo Penta på 23 hk ombord, veldig fornøyd med kjøpet Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Det der er mye godbåt for billig penge ! Håper du blir fornøyd med den og får mange fine somre i den før du får 3-fot syken Ikke glem at båt er hobby ! Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 3 fots syken har keg allerede men ikke i så stor grad at jeg vil bytte den ut enda hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
EXIT II Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Hei Fin Comet du har der . Har selv en Comet 26 som kanskje er mest kjent som den minst estetiske snekketypen som finnes, men la meg da legge til at det også er den største 26 fotern på markedet :) Er ihvertfall svært godt fornøyd med denne, Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Jeg kjørte litt med en Comet 31 i fjor. Den har fantastisk plass ombord, og er meget letthåndtert i vindstille. Den har også et fantastisk vindfang, så vær forberedt på å gå bestemt til verks med gasshåndtaket hvis det blåser litt. Utseendet får folk bedømme uten min hjelp, for der har jeg lite positivt å tilføre diskusjonen. Jeg kjørte også et par ganger med en 26 for noen år siden, men bare en testtur og et par parkeringer i krana. Jeg husker lite av hvordan den var å håndtere, hvilket pleier å være et godt tegn. Ellers slo den meg som en ekstremt solid og gjennomført båt. Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 2.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Takk for innleggene begge to :D for min del så synes jeg nok 26 foteren er ei balje hehe, det er min mening da :), og 31 foteren går for fort for meg hehe, så da ble det 21 foteren som jeg er kjempe fornøyd med :) Sitér dette innlegget Link to post
Anders Nilsen Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 (redigert) Hei jeg kjøpte meg en comet 21 på sensommeren i fjord og er kjempe fornøyd med båten Er det noen som har noen erfaringer med og sette på plate på den ? hjelper det på farten eller ikke ? mvh cometen "Lucky" Redigert 2.April.2011 av Anders Nilsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 10.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Hei, anders Nilsen, hvor stor motor har du i din? jeg har både trimflaps og vinger på roret og får min i 8 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Nilsen Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Jeg har en 2 syl saab 18hk jeg har ikke noen vinger eller flaps,men min båt masjer på 6,5 knop Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 7.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 okey, min flaps er støpt fast og samme med vingene mine på roret, den flapsen gjør at den ikke graver seg ned med masse gass på, jeg har en to sylindret volvo penta på 23hk i min :) Sitér dette innlegget Link to post
Kapt'n H. Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Har nå akkurat solgt min gamle Sølvjo 23 og er igang med jakt på Comet 26. Virker som en ypperlig familie båt. Ikke pen, men meget praktisk. Håper og bli Comet eier så fort som mulig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 12.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 nei, den er ikke pen, er noen til salgs på finn men ikke mange, lykke til i jakten hehe Sitér dette innlegget Link to post
Kapt'n H. Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Har vært Comet eier i noen måneder nå. Handlet en 82 mod Comet 26 i mitten av August Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 17.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 åja, fornøyd eller? Sitér dette innlegget Link to post
Kapt'n H. Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Jada. Topp båt. Har det en liten familie trenger. Masse plass, septik, Landstrøm, gass og webasto warmer. Mangler varmt vann da hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 20.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 hehehe, jeg solgte cometen min jeg og kjøpte en diana 700 i stedet :) Sitér dette innlegget Link to post
SondreSolstad Svart 28.September.2012 Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 Har en Comet 21 og har tenkt på litt oppussing nå som vintern kommer. Noe jeg undrer på er om "bordstangen" i cabinen kan fjernes, eller er det en forsterkning til taket? Har funnet mange praktiske løsninger til cabinen, men denne er veldig i veien. Håper på svar! Hilsen Sondre Solstad Sitér dette innlegget Båt er ingen hobby, men en livsstil! Sjekk det ut! https://baatplassen.no/i/topic/99117-prosjekt-comet-21-seksten-aaring/ Link to post
Kapt'n H. Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Hei igjen. Blåser litt liv i denne tråden. Noen som kjenner til, om det finnes noen aktører som produserer kalesjer til Comet 26 ? eventuelt kjenner til produksjons nr.. Satte på min kalesje i helgen og den revnet i stoffet, over bakre bøyle :-( 10 år var vist alt denne kalesjen tålte, men det er kanskje ikke så rart da tidligere eier ga F. Ble vasket og behandlet for første gang, da jeg kjøpte båten i 2011. Sitér dette innlegget Link to post
NoWaK Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Helly Hansen har maler til Comet 26'. Men om den passer på bøylene og festene du har fra før? Mener å huske at HH var ca 7000,- billigere enn prisen jeg fikk fra lokal kallesjemaker. Tror det var ca 11.000,- og 18.000,-. Og man skal vel klare å få nye bøyler for under 7000,- Men sjekk hvilken produsent det er på den gamle, kanskje det står et malnummer på den også. Så kan du kanskje finne det igjen på sidene til HH. Sitér dette innlegget Jan Fredrik Jeg bor her, du æ? Badegjest? Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller. Link to post
Sky Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Hei Kjøpte en Comet 26, mulig 1983 mod. da den har sår i toppcoaten er det ønskelig med farge nr. og hvor jeg eventuelt kan kjøpe sparkel / toppcoat, den er beige i farge. Takker for svar. Hilsen Øyvind Bjerke Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Har comet 26 ac ! Har også Jens Sagen kalesje med malnr om noen trenger. Båten er 86 mod. Utrolig stor fin båt med ståhøyde i ! 2 dobbelt senger en enkelseng og en kjempeseng i hele fronten om man vil. Fin i stor sjø også. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Helly hansen kunne sende ny kalesje for 12500 ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.