Ask Startet 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2011 Hei Båten vår har eit cockpitbord av divinycell innerst (trur eg) og glassfiber ytterst. Det tek stor plass og eg vurderar å kutta det og hengsla eine delen, slik at bordet tek mindre plass når det ikkje er i bruk. Eg er takksam for synspunkt og råd om dette. Mvh. Ask Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Hei. Du kan få til utrolig mye med vinkelsliper og slipepapir. Legg gjerne inn et bilde av bordet, så kan det kanskje være lettere å gi noen tips. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Er igrunn bare å kutte der du vil. Men du må lage til igjen over snittet, dvs kle igjen med glassfiber samt forsterkninger til hengslene. Deretter en runde med Topcoat, eventuelt sparkel og lakk. TA Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Det lar seg gjøre. Men dersom du skal ha et varig resultat, er det endel ting du må være oppmerksom på. Tror dette har vert oppe i flere tråder tidligere. Antar du tenker å skru hengslene på med gjennomgående skruer. Da er det en fordel med et forsterkning lokalt rundt skruene, mellom plastlaminatene, altså et distansestykke av et materiale som har større trykkfasthet en skummet som vanligvis er bakt inn. Dessuten er det viktig å lukke skummet inn igjen etter at du har saget over bordet, slik at ikke fukt trenger inn, noe som i sin tur ganske sikkert vil føre til delaminering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.