Jump to content

Kystvakten 2011

Frøken Fryd

Recommended Posts

Jeg ble godt kjent med KNM Horten for mange år siden da vi skulle få gang på sveivetelefonene ombord, ble endel tråkking frem og tilbake for å finne apparatene. Jeg synes båten passet godt i denne tråden med sine nye oppgaver utenfor landets grenser.

Det er vel først og fremst Valkyrien som har støttet mtben, men det er nå en annen sak...

n786085172_444491_2193.jpg

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Bra at den kan komme til nytte i Somalia da.... Det trengs nok fiskerioppsyn også der som andre steder i verden..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Skjønner ikke hvorfor dere skriver om KNM Horten under emnet "Kystvakten", men uansett fint med et gjensyn med skuta der jeg avtjente førstegangstjenesten som motormann.

Godt at hun kommer i virksomhet igjen. Skulle fått Boforsene om bord igjen, når den skal ut på piratjakt. Jeg ville nok satset på et raskere fartøy til slik bruk, men det kommer vel an på økonomi. 45 mill var vel ikke dyrt, bare stålprisen er vel nesten halvparten.

Ja dette synes jeg var merkelig, det er ikke så lenge siden de samme politikerene sendte ned en fregatt til å utføre stort sett det samme. Men de er vel redd kanonene blir brukt. Jeg mener nå dette må være helt genialt, gi de en båt som faktisk bekjemper piratvirksomheten istedet for å bare være tilstede. Hadde denne plaffet ned ett par pirater hadde kanskje aktiviteten gått ned? Hva sier Ugland tro?

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Nå er det nå bare slik som Støre sier, vi kan ikke eksportere i slike situasjoner. Det er jo en klar forskjell på forholdet når vi selv er der utenfor Somalia med de fine fregattene, vi må selvsagt være sikker på at vi har lov til å skyte eller på annen måte bruke makt, og vi må enten ta med fanger til Norge eller seile rundt med dem til vi har hjulpet Somalia til et fungerende kriminalomsorgs- og rettsvesen, noe som ut fra historie og erfaring med internasjonal militær intervensjon vil ta noen tiår om i det hele tatt mulig. Så man setter sin lit til privat intitativ og leiesoldater. I praksis. Eller at Sør Korea fortsetter å redde norskeide skip. Det siste var vel forresten bare fordi norskeide skip som vanlig ikke er norskdrevet eller har norske sjøfolk, men bra var det vel å være koreaner der.

• 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg var på MTB, KNM RAVN. Det stemmer at Valkyryen støttet MTB`ene ja! Var ombord på den ved flere anledninger! Vi fikk bunkers og vann under øvelser av den.Da var vi 6 båter i 22 squadron. og RAVN var orlogsskipet. Kan det være KNM ERLE som ligger i bakgrunnen der med lit deformert baug hehe! Vi hadde sveivetelefoner på MTB`ene også! gammel teknologi men praktisk og enkelt!

Jeg ble godt kjent med KNM Horten for mange år siden da vi skulle få gang på sveivetelefonene ombord, ble endel tråkking frem og tilbake for å finne apparatene. Jeg synes båten passet godt i denne tråden med sine nye oppgaver utenfor landets grenser.

Det er vel først og fremst Valkyrien som har støttet mtben, men det er nå en annen sak...

n786085172_444491_2193.jpg

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...