Jump to content

Kor får ein kjøpt breie doble naustdørar?

Ask

Recommended Posts

Hei, og lykke te med et flott naust! Vet ikke hvilken prisklasse du vil legge deg på, men er ganske sikker på at Windsor door kan fremskaffe sånt. Ellers er det jo mulig å spørre en lokal snekker eller firma som driver med garasjeporter/dører. google ditt område:)

Mvh Knut :fishing:

Trur du skal tenke deg om angående slike dører. De kan bli veldig tunge og vanskelige på sikt og lukke skikkelig. Kan du ikke vurdere en type garageport løsning?

Om du bare skal ha uisolerte er jo det en annen sak, da snakker vi om en helt annen enkel konstruksjon. Ser av erfaring at slike breie dører ikke holder på sikt, de lever jo en utsatt liv der nede i fjære.

Hei

Mange takk for lykkeønske og gode og raske svar.

Ifølge byggmeisteren som set opp naustet så er rulleport ikkje lovleg. Eg tenker eg går for ein vippeport.

Føremonen med slike er at porten er ute av vegen når den er open og at porten kan vera brei.

Dersom dørar blir noko særleg over ein meter brei så blir dei fort for tunge for hengslene.

Ulempen er at vippeportar ikkje er så tette, men det får eg heller leva med.

Intresserte kan sjå www.grandal.no

Mvh.

Ask

Det er ikke noe problem med port på godt over 1,5 meter med solide stabelhengsler.

Med vippeport av typen du viser til skjønner jeg du har andre vær og storflo forhold ved naustet ditt enn det jeg er vant til. Ved sørvest og sto flo kan bølgene slå en liten meter opp på naustporten.

Lykke til med nausbyggingen, selv har jeg holdt på med naustet i fire år, og trooor jeg blir ferdig i år. :sweat:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...