Jump to content

MaxSea Aktivering

Knert1

Recommended Posts

Har fått medlevert MaxSea AIS viewer fra Furuno Norge. Dette er ment som programvare for å visualisere data fra en FA30 AIS Receiver fra Furuno. Problemet er at jeg må ha en prog.nøkkel fra en database i Frankriket. Herfra kommer der ikke svar, har prøvd i over 1 månde uten hell..

Er der noen der ute som har samme erfaring og klart å få tak i denne Prog. nøkkelen?? :confused:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Ballen ruller videre, og har fått hjelp på Furuno Norge, som igjen har sendt meg videre til Furuno USA og her ringte jeg en hyggelig fyr i går kveld og etter litt frem og tilbake, så har han funnet "feilen" hos MaxSea i Frankrike:

I have not heard back from France as of yet.

Just a word of warning:

Maxsea France happens to be moving all of their servers to a new building this weekend and Monday. I know for certain on Monday there will be no pc communications with MaxSea whatsoever.

I do not believe they have started to transfer their equipment yet.

At worst case scenario we may not have an activation code until Tuesday, but hopefully it will be soon.

I shall keep you posted.

-Rich

Så da er det å vente til tirsdag/onsdag og da vil ting forhåpentlig skje i positiv retning. :thumbsup:

Da kom koden i mail, fra Rich: 122D FCB7 ECAB C4E0 025C 3B69 70

Og har satt i gang selvstudie i hvorden dette programmet fungerer.

Litt tungvint når alle "help" tekstene referer til engelsk info, som ikke er i den norske oversettelsen som kom AIS'en. :headbang:

Så det blir vel en laaang kveld...

Redigert av Knert1 (see edit history)

Da kjører programmet, men... får ikke inn GPS'en, dvs klarer ikke få denne inn via NMEA'en. Skal laste ned en NMEA leser å sjekke om "hjemme GPS'en" sender ut NMEA signaler. Klarer å få et bilprogram (Autoroute), Telshart og Open CPN til å kjøre. Dette er en GPS fra CO og denne er koblet til via USB.

Dog funker AIS mottageren og klarer ved hjelp av en RK o.75mm2 ledning i antenne inngangen, hengt opp i lampa over spisebordet, og ta inn båter i Kristiansand havn. (I luftlinje er det ca 6-7km)

Om du ikke allerede har prøvd, så tror jeg du skal prøve med en ny driver til gps musa, prøv med en som heter "PL-2303 profilic" du må også sjekke at "position, speed over ground og course over ground" er satt til RMC i Data inn/ut opsettet..

Kaptein_Kaos

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...