Jump to content

Endring av vinduer i plastsnekke

Dmohil

Recommended Posts

Har lekkasjer i flere vinduer i Taule snekka. Dette er gummilist med presslist. Har funnet tips om tetting av dette i andre tråder.

Men jeg synes det er så mange vinduer i kabinen og kunne tenke meg å fjerne noen av disse og ev finne andre løsninger på resterende vinduer. Det er 3 foran og 2 på hver side.

1. De foran kunne jeg tenkt meg å tette helt, kanskje beholde en. Hvordan kan dette gjøres?

2. På sidevinduene lurte jeg på om det var mulig å benytte en mørk plexiglass e.l som som dekke over vindusrekka. Limes og skrues fast kanskje?

3. Det er vanlig vindusglass som sitter der nå. Er det vanlig eller burde man benytte laminert, herdet e.l?

Sitter vanlig vindusglass i de fleste nå. Laminert hørtes fornuftig ut. Dyrt nok det også.

Skjønner at det er lurt med nye lister, men jeg tenkte mer på å blende igjen hele vindus åpningene :-)

Det peneste tror jeg hadde vært å bruke glassfiber slik at det går i ett med skroget, hvis det går da...

Siden jeg likevel må ha nye glass og lister, finnes det bedre alternativer?

Laminert er rimligere enn herdet :thumbsup:

Har byttet ett vindu selv, da jeg knuste det gamle, som var helt vanlig glass. Har bare ett vindu som er laminert. De andre er nok fra båten var ny, i 1977

Jeg sliter også med lekasje i gamle vinduspakninger, de skla byttes etterhvert, gidder ikke bruke mye tid og penger på alternative metoder for og tette lekasjer

Det går nok fint og blende vinduene med glassfiber, er bare litt mere arbeid.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...