Dmohil Startet 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2011 Har lekkasjer i flere vinduer i Taule snekka. Dette er gummilist med presslist. Har funnet tips om tetting av dette i andre tråder. Men jeg synes det er så mange vinduer i kabinen og kunne tenke meg å fjerne noen av disse og ev finne andre løsninger på resterende vinduer. Det er 3 foran og 2 på hver side. 1. De foran kunne jeg tenkt meg å tette helt, kanskje beholde en. Hvordan kan dette gjøres? 2. På sidevinduene lurte jeg på om det var mulig å benytte en mørk plexiglass e.l som som dekke over vindusrekka. Limes og skrues fast kanskje? 3. Det er vanlig vindusglass som sitter der nå. Er det vanlig eller burde man benytte laminert, herdet e.l? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 I stedet for og tette de gamle morkne gummilistene, er det bedre og bytte de i nye. Jeg ville gått for laminert glass, rimligere enn herdet Sitér dette innlegget Link to post
Dmohil Svart 20.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Sitter vanlig vindusglass i de fleste nå. Laminert hørtes fornuftig ut. Dyrt nok det også. Skjønner at det er lurt med nye lister, men jeg tenkte mer på å blende igjen hele vindus åpningene :-) Det peneste tror jeg hadde vært å bruke glassfiber slik at det går i ett med skroget, hvis det går da... Siden jeg likevel må ha nye glass og lister, finnes det bedre alternativer? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Laminert er rimligere enn herdet Har byttet ett vindu selv, da jeg knuste det gamle, som var helt vanlig glass. Har bare ett vindu som er laminert. De andre er nok fra båten var ny, i 1977 Jeg sliter også med lekasje i gamle vinduspakninger, de skla byttes etterhvert, gidder ikke bruke mye tid og penger på alternative metoder for og tette lekasjer Det går nok fint og blende vinduene med glassfiber, er bare litt mere arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 I tresnekka Tora hadde jeg laminert glass. Det var blitt matt med tiden pga. de-laminering. Skiftet til herdet glass. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.