Jump to content

Bennett flaps power unit suger luft

Luco

Recommended Posts

Det tar laaang tid å få flapsene ned på begge sider.

Systemet er 12v olje pumpe/vakuum(flaps opp) http://www.maritim.no/images/productsbig/3908_auto.jpg

Etter lufting/flushing ved sylinder virket det en stund, monterte alt tilbake og like tregt...

Tok av begge slangene og sprutet rett i kar,da ser jeg at det kommer mye luft med olje, og da tar de jo tid å bygge opp trykk...

Er dette kjendt problemstilling? Hvor suger den luft? noe å gjøre med? olje ok..

Skal da vel ikke luftes ved sylinder denne? Monterte samme type selv i fjor vår, og så vidt jeg husker, var luftingen bare å kjøre flaps opp og ned flere ganger, og følge med på oljenivået. Det synker litt, mens luften forsvinner fra sylindene. Pass på minimumsnivået.

Jeg skrudde av slangen ved sylinderen og kjørte pumpen for å flushe slangen og bli kvidt luften. dette hjalp i 20 sekunder da pumpen gir ut en blanding mellom luft og olje. Dette såg jeg ikke da siden jeg var alene og ikke såg slange enden.

Står pumpa høyere en slangene er dette systemet selv luftene. (muligens uansett siden den suger vakuum og trekker boblene ut)

Olje nivået er ok..

Enten må det være sprekke i pumpehuset, pakning eller ødlagt suge slange, får ta en sjekk om det er mulig å skru på den.

Redigert av Luco (see edit history)

Returen på Bennet skjer med en kraftig fjær inne i trimplansylinderen, som klemmer oljen tilbake til pumpen. Hvis du demonterer slangen fra sylinderen med trimplanene nede, får du en umiddelbar og tydelig demonstrasjon av hva jeg mener. Det er i alle fall ikke nødvendig å lufte anlegget, bare ta det i bruk og etterfyll oljen etter en stund.

Det skal ikke komme luft i oljen fra pumpa. Er det et nytt anlegg du har problemer med? I så fall vile jeg bare ha bedt om ny vare fra forhandleren. Jeg har sett litt kvalitetsproblemer hos Bennett. Spesielt minneverdig var en serie de distrubierte til båtbyggere for et par-tre år tilbake. Der var nesten halvparten av sylindrene med sensor tettet igjen av overivrig sika-bruk på fabrikken, med det resultat at flapsene gikk ned og ikke opp. Heldigvis tok importøren ansvar og erstattet alle defekte komponenter med et minimum av spørsmål, selv om de merkelig nok ikke kjente til situasjonen.

Jeg skrudde av slangen ved sylinderen og kjørte pumpen for å flushe slangen og bli kvidt luften. dette hjalp i 20 sekunder da pumpen gir ut en blanding mellom luft og olje.

For at pumpen skal gi ut olje/luft blanding, må det bli blandet luft i oljen(,selvsagt). Hvis det er lekkasje mellom pumpe og rør vil du ikke få dette, men oljelekkasje rundt tilkoblingen. Er kanskje mulig å få litt luft i hvis det lekker på koblingen mellom rør og sylinder.

Du sier at du ikke vet hvor gammelt systemet er, har du sjekket om det er sprekk i rørene noen sted?

Er oljen veldig tykk? Så tykk at små luftbobler ikke lett stiger opp?

For at pumpen skal gi ut olje/luft blanding, må det bli blandet luft i oljen(,selvsagt). Hvis det er lekkasje mellom pumpe og rør vil du ikke få dette, men oljelekkasje rundt tilkoblingen. Er kanskje mulig å få litt luft i hvis det lekker på koblingen mellom rør og sylinder.

Du sier at du ikke vet hvor gammelt systemet er, har du sjekket om det er sprekk i rørene noen sted?

Er oljen veldig tykk? Så tykk at små luftbobler ikke lett stiger opp?

Jeg har ingen synlige lekasjer, luftlekkasjen må være i pumpa eller før pumpa for eksempel i sugerøret som går ned i tanken. Den tilfører selvfølgelig luften på suge siden og ikke på trykk siden.

oljen er ok og etterfyllt med ny

Planen er å åpne å se om jeg ser noe

dsc01494.jpg

Røret virket ikke tett der det går inn i pumpa, prøvde å tette med vulke tape men kom fortsatt like mye luft ut.

Det skal vel komme en gjevn strøm av kun olje ut fra pumpa?

Noen som har splitta en slik pumpe??

Er røret skrudd inn? virket ikke slik..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...