M/S AIOLOS Startet 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2011 Jeg lurer på om det er nødvendig med stilk som roret står i. Har sett enkelte båter uten dette, og ser også at Vetus i sin katalog selger ror som tydeligvis bare er festet på toppen av akselhylsen. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Roret er normalt rett bak propellen og det gir jo et betydelig vanntrykk mot roret, spesielt ved sving. Er det kun festet i øvre kant må den innfestningen være solid slik at roret ikke bøyes bakover. Dessuten beskytter rorstilken propellen. Hvis du uheldigvis kjører over et garn kan stilken med litt flaks hindre garnet å gå i propellen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Ok, selvfølgelig er det en grunn. Og det du sier der høres jo fornuftig ut. Grunnen til at jeg spurte er at jeg ikke får av rorakslingen pga den og tenkte som så at enten er det vinkelsliperens tur eller så er det kaffe og konsulentbistand. takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.