Jeanneau Startet 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2011 Jeg holder på å montere en D4 i båten, og må ha egen dieseltank siden jeg har bensinmotor. Lurer på om noen har et godt tips til tank. Kan jeg f.eks. kjøpe en standard 12L bensintank og montere en hurtigkobling på den. Vil pumpen klare å suge fra denne siden sugeslangen i tanken han ganske stor diameter i forhold til medfølgende dieselrør til varmeren ? Mottar gjerne noen tips her ? Sitér dette innlegget Link to post
anhon Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Heisan, jeg forsøkte dette på min D2 (å koble via tankens tilkobling), men det den klarte da ikke å få opp diesel, anntar diameteren på slangen ble for stor ja? Har nå stukket orginalslangen fra pumpa direkte ned i tanken med en tilnærmet tett gjennomføring. Dette har fungert utmerketde siste 10 turene! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 (redigert) Du kan også bruke 4 liters kanner. Du får kjøpt skrukork som dieselslangen monteres til og som har rør/slange ned mot bunnen av kannen og lufting. Da kan du bare ha en ekstra 4 liter og bare bytte kanne når den som er tilkoblet går mot tom. Det er enkelt og greit uten mye søl ved bytte. Du får også kjøpt litt større kanner som passer til nevnte skrukorkløsning. Det er riktignok Wallas som har disse....: Redigert 23.Januar.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Det er riktignok Wallas som har disse.... Farco har dem også. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Zach Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 (redigert) ... Kan jeg f.eks. kjøpe en standard 12L bensintank og montere en hurtigkobling på den. Vil pumpen klare å suge fra denne siden sugeslangen i tanken han ganske stor diameter i forhold til medfølgende dieselrør til varmeren ? Mottar gjerne noen tips her ? Hvorfor ikke bruke parafin? Må være både enklere og bedre. Fåes i 4 l kanner. Vurdrer å gå over til prafin i stedet for diesel. Jeg hadde ca 1 m 5 mm Ø slage fra dieseltanken og til det svarte røret/slangen som fulgte med varmeren (D4), men fikk problemer. Kjøpte så ca 1,5 m svart slage - ca 1,5-2 mm Ø (samme type som fulgte med) som jeg brukte "hele veien" til pumpa, og da gikk det bedre. Redigert 23.Januar.2011 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 hadde samme problemet selv.. kjøpte 22 liters syrefast septiktank på maritim ca1000.- brukte medfølgende sugeslange og laget tankpåfylling gjennom skroget (lik bensinpåfyllingen) og lufting gjennom skrogsiden med ventil, slik at dieselsøl når tanken er full renner ut lufting, ingen lukt i båten... super løsning.. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
snorken Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 (redigert) Silosyrekanne har jeg brukt. Istedenfor pakning+plexiglass er det vel bedre og bruke en tykkere (4-6mm) gummi for å dra - stikke rørene igjennom. Nå står varmeren mye lavere enn dieseltankene. jeg gjorde det på denne måten for jeg var ikke sikkerpå om pumpen til varmeren var helt tett. Så jo etterpå at det var bare å stenge kranen Brukte det orginale røret og den skjøteslangen som fulgte med varmeren, og det er vel fullt mulig å ha kannen i liggende stilling også. Redigert 23.Januar.2011 av snorken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.