Jump to content

Seil til Leisure 17"

Erato

Recommended Posts

Jeg hadde samme type båt. Kjøpte den ny i 1978. Jeg ga den navnet Neptuns Baby. Noe senere ble Erato kjøpt til Levanger, slik det var to Leisure 17 her. Lengste turen jeg hadde med båten var til Vigra utfor Ålesund. Min svoger var med som mannskap på turen sørover. Nordover seilte jeg alene. Jeg har skrevet om turen på min hjemmeside under linken Turberetninger / Kystseilas alene.

Rimelige seil får du kjøpet her: http://www.boding.se/

Jeg hadde samme type båt. Kjøpte den ny i 1978. Jeg ga den navnet Neptuns Baby. Noe senere ble Erato kjøpt til Levanger, slik det var to Leisure 17 her. Lengste turen jeg hadde med båten var til Vigra utfor Ålesund. Min svoger var med som mannskap på turen sørover. Nordover seilte jeg alene. Jeg har skrevet om turen på min hjemmeside under linken Turberetninger / Kystseilas alene.

Rimelige seil får du kjøpet her: http://www.boding.se/

Min båt heter Erato og tidligere hjemmehavn var Levanger. Kan jo være at det er samme båt? Tror jeg har lest seilberetningen din tidligere, da jeg lurte på om jeg skulle kjøpe den.

Flott liten båt du har, ikke så veldig ulik min Leisure. Syns du den seiler bra og hvordan takler den røffere sjø?

Takker. Jeg har ikke seilt så mye, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men jeg syntes den er dårlig å krysse med. Kanskje det har med at jeg har "bilge keel" på båten. Har hørt at det gåt utover egenskapene på kryss.

Båten tåler godt med sjø og bølger. Tror den er tøffere enn meg... :-)

En venn av meg har seilet til Skagen og tilbake flere ganger med Leisure 17 og Arthur Howard som designet båten krysset jo atlanteren med den.

Jeg liker båten veldig godt men føler plassen begynner å bli for liten for meg når jeg skal bo i den uker i strekk.

Lengste turen jeg har hatt med den var Oslo-Gøteborg og tilbake i 2009.

Takker. Jeg har ikke seilt så mye, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men jeg syntes den er dårlig å krysse med. Kanskje det har med at jeg har "bilge keel" på båten. Har hørt at det gåt utover egenskapene på kryss.

Båten tåler godt med sjø og bølger. Tror den er tøffere enn meg... :-)

En venn av meg har seilet til Skagen og tilbake flere ganger med Leisure 17 og Arthur Howard som designet båten krysset jo atlanteren med den.

Jeg liker båten veldig godt men føler plassen begynner å bli for liten for meg når jeg skal bo i den uker i strekk.

Lengste turen jeg har hatt med den var Oslo-Gøteborg og tilbake i 2009.

Blige kjøl, er det sånn 2 delt? Jeg føler å at båten er tøffere og tåler mer enn meg.

Det er greit her i norge også, jeg kan bare kjøre rett inn på stranden ved høyvann og av igjen når det blir fjære. Ikke trenger jeg krybbe når jeg skal sette den på land og båten kan fraktes på flat henger. :-)

Det var ikke dumt. Med min kort kjøl så trenger jeg både kranbil og skikkelig krybbe. Skulle tenkt på det før jeg kjøpte den, og heller lett etter en med blige kjøl. Men men, man lærer konstant :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...