Muffe Startet 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2011 Har en Falcon 26 med et litt irriterende problem. Når farten passerer 15-16 knop kommer det en plagsom trekk inn i kabinen fra takluken. Om vinteren forsvinner varmen raskt fra kabinen. Er det andre her på forumet som har erfart tilsvarende og som kanskje har en bra løsning på dette problemet. Tips mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Hadde samme problem i min. Svak patent. Hadde en rund pakning som jeg pakket inn akter,det er der det trekker mest. Når båten lå i ro vinterstid,pakket jeg rundt hele. Har du kalersje? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Har erfart det samme, men så det ikke som et stort problem da en jo må ha litt luft :-) For å være bittelitt seriøs så har jeg sett flere som har fått montert/limt på en ring med "børster" som fungerer som litt ekstra tetning, samt børster bort evt. vann som en ellers får i nakken når en åpner luka. Har ikke noe bedre navn på det enn "børster" - ser ut som en tetningslist der det stikker opp 2-3 cm lange myke bust. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Har sett en Falcon der det var tettelist på døra inn og takluke. Da var knottene til skapdørene irret,så dette inngår i båtens ventilasjon. De to ventilene i taket er ikke nok. Det viktigste er å unngå trekken i nakken. En annen svakhet er tetting mellom kalesje og targabøylen. Det løst jeg ved å lime en dørtettelist med armert selvklebing. Det stoppet vannet,og var holdbart. Den kanten som var sydd på kalesjen var en vits. Ellers var jeg veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Muffe Svart 26.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Takk for svar. Er det noen som har bilder av de ulike løsningene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.