Jump to content

Trekk fra takluke på Falcon 26

Muffe

Recommended Posts

Har en Falcon 26 med et litt irriterende problem. Når farten passerer 15-16 knop kommer det en plagsom trekk inn i kabinen fra takluken. Om vinteren forsvinner varmen raskt fra kabinen. Er det andre her på forumet som har erfart tilsvarende og som kanskje har en bra løsning på dette problemet. Tips mottas med takk.

Har erfart det samme, men så det ikke som et stort problem da en jo må ha litt luft :-) For å være bittelitt seriøs så har jeg sett flere som har fått montert/limt på en ring med "børster" som fungerer som litt ekstra tetning, samt børster bort evt. vann som en ellers får i nakken når en åpner luka. Har ikke noe bedre navn på det enn "børster" - ser ut som en tetningslist der det stikker opp 2-3 cm lange myke bust.

Har sett en Falcon der det var tettelist på døra inn og takluke. Da var knottene til skapdørene irret,så dette inngår i båtens ventilasjon. De to ventilene i taket er ikke nok. Det viktigste er å unngå trekken i nakken.

En annen svakhet er tetting mellom kalesje og targabøylen. Det løst jeg ved å lime en dørtettelist med armert selvklebing. Det stoppet vannet,og var holdbart.

Den kanten som var sydd på kalesjen var en vits. Ellers var jeg veldig fornøyd :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...