Lukabella Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Ligger i sjøen med pressening over cockpit og frem til masten. Link to post
alfb Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Ligger på sjøen, har avfukter og 3stk frostvakter. En i motorrom og en i hver lugar. Kanskje litt overkill, men du verden for en tørr å fin båt. Hverd vær en krone - selv nå med høye strømpriset.. Link to post
Murphy's law Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 (redigert) På parkeringsplass, på tilhengeren.... Ingen varme, bare frostvæsk i motor. Og av og til 1 til 2 timer batterie lading med aggr. Står på hjul fra november til mei. Redigert 26.Januar.2011 av Murphy's law (see edit history) VHF, LRC, D5L/A Link to post
Sira Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Koser seg inne i varm hall Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
M/S Bastard Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 På vannet, gidder ikke ta opp båten. Har varme ombord Slipper annet hvert år Link to post
maia Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 i havna som vanlig,tar den opp annenhver vår for bunnstoffing. Gamle trebåter,holder seg best da Link to post
68 GT Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Altså 12 grader... da er den vel i fjellet på vestre da? Nei,ved Kongsvinger hos East Marina Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
spjærøykrysser32fot Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Vi har båten inne i en låve på Nøtterøy....kjekt og greit.. Link to post
torbi Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 På land med del presenning på i en av båtforening i bergen. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
vallbein Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Rare spørsmål man finner her ;) Båten ligger selvsagt på sjøen ,,, hvor skulle den ellers være ? Ikke lekker den og ikke krymper den av å ligge der,så hvorfor ta den på land ? Den er til og med bygd for å være på sjøen Link to post
hifo Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Jeg har min på sjøen, men det var jo ikke et alternativ så jeg stemte annet. Stemte du som Mix da Vallbein? Eller kunne du bruke alt på vannet? dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
vallbein Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Jeg stemte ikke ; sjøen var ikke alternativ ;) Link to post
cheetah Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Min båt er på sjøen Link to post
Fyret 25 Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 min ligger på land under presenning i Husøy Båthavn Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Fyret 25 Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 jeg kjøpte båten min i fjord sommer, så jeg er ganske fersk med dette her... men jeg lurer på om jeg trenger og ha noe varme i båten eller ikke? Noen som har noen meninger om det? Det er litt sånn rimete inni båten nå, gjør det noe? Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
68 GT Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Da er vi to Ja,Skippy og henger har det varmt og tørt der Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Dalton Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Båten ligger selvsagt på sjøen ,,, hvor skulle den ellers være? Sånne svar er utrolig irriterende! Med 75 cm is er ikke fjorden nedenfor huset noen plass for en trebåt. Det er ikke noe jeg ønsker mer enn å kunne ha båten på vannet hele året, men her på indre Østlandet er det faktisk ikke mulig. Kunne kanskje kjøpt meg en utrangert isbryter... Vår båt ligger på gårdsplassen under pressenning og drømmer om åpent vann, sol og sommer. I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
puddingen Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Enig,så enig Dalton.. Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 (redigert) Ligger på Sjøen Den har det fint der Ingen varme. Motoren er tømt for sjøvatten i kanalene, og ferskvannstanken har blandingsforhold 40/60 med frostveske og vann Ingen is i havnen, men har opplevd at det har vært en tynn isskorpe for ett par år siden... Men båtene her i havnen har så varmt hjerte, så isen berører ikke båtene, holder seg litt vekke Har hatt motoren igang flere ganger iløpet av vinteren, og vært ute 1 tur får ta det til våren hehe Redigert 30.Januar.2011 av Sjømann.22 (see edit history) If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Fru Jacobsen Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Ligger på Sjøen Den har det fint der Ingen varme. Motoren er tømt for sjøvatten i kanalene, og ferskvannstanken har blandingsforhold 40/60 med frostveske og vann 40 % frostvæske i ferskvannstanken?? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Frostvæske til invortes bruk Endelig ble det Bobåt Link to post
Volvomekanikeren Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 (redigert) Stemmer det Frue 40% Frostveske & 60% Ferskvann.... Nå håper jeg du forstår jeg mener Ekspansjons tanken på motoren min som er ferskvannkjølt! Ferskvanntanken til vasken er på 55L, hadde vært litt voldsomt med 40% Frostveske nedpå her Vet ikke akkurat om jeg ville ha drikket av denne tanken til sesongen igjen Redigert 31.Januar.2011 av Sjømann.22 (see edit history) If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn