Rikosjett Startet 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2011 Ble for travelt i høst til å ta opp båt. Så den har overvintret. På tirsdag var det finvær og tenkte å få startet den opp. Ikke et livstegen. Konkluderte med at blæra var gåen på bensinslangen slik at den ikke ble hard. Fikk tak i ny og fikk pumpet på bensin på forgasserene. Fortsatt ikke livstegn. Så jeg må vel ha på fersk bensin og drenere gasserne. tips? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Gi den en liten dusj startgass i hver forgasser, ev i 2 av de, så ser du om den tenner. Tenner den kan du jo drenere forgasserene som en start. Sjekke shoken ? Er det ordentlige shokespjeld eller elektrisk primerpumpe ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Daffy Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 for all del... IKKE gi den startgass!!! Dette er en totakter. litt frigass og choke burde holde. sørg for å ha friskt batteri Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Brodern Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Hallo!! litt startgass for å provosere frem tenning skader ikke. Det å pøse på med startgass slik at motoren går på kun gassen er en helt annen sak. Derfor jeg foreslo å gasse kun 2 sylindre. Samme på diesel. Går fint med startgass bare man dropper gløding der dette finnes. Brukt med måte utgjør ikke dette noen problemer. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Rikosjett Svart 27.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 kan det være avleiringer i gasserne etter å ha stått i vinter? Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 27.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 kan det være avleiringer i gasserne etter å ha stått i vinter? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 Helt klart! Gjør rene flottørhusene og prøv igjen. Og sjekk at du har gnist også, det kan være fukten som har satt tenningsanlegget ut av spill... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Christensen Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 (redigert) Et alternativ til startgassen er jo ei "dusjeflaske" med bensin/olje, en dusj i hver gasser pleier å hjelpe! PS mange plastflasker tåler ikke bensin veldig godt så den bør ikke bli stående med bensin på i lang tid! Edit: skrivefeil Redigert 27.Januar.2011 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Rikosjett Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 er det mye arbeid å plukke ned flåttørhusene på denne motoren? Litt bekymret for tette dyser og motorhavari. Har koblet ut Autoluben Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Ikke mye arbeid, det lar seg fint gjøre. Jeg tok for meg samme jobben i fjor i forbindelse med restaureringen av min motor. Yamaha V6 225hk 1993. HER er link til den delen av prosjektet. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Rikosjett Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 lar dette seg gjøre uten å ta av forgasserne av motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 kjenner ikkje denne motoren, med forgassere generelt har lett for å gro tett i dyser ved lagring. I de fleste tilfeller er det kun demontering for å få renset skikkelig , som hjelper Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Double Weber Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 lar dette seg gjøre uten å ta av forgasserne av motoren? Nei. Her er det mye små deler og en del "plukk", så det anbefales ikke å gjøre det. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Brodern Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Det jeg gjør med mine motorer når jeg setter de bort er å ta av bensinslangen (stenge bensinkran på den minste) og kjøre motoren til den stopper. Sprayer inn wd40 i gasseren/gasserene og kjører motoren litt på starteren/drar i snora. når de skal brukes er det bare å pumpe hardt på blæra, full shoke, og starter tvert, eller nesten tvert :) Den minste 4takteren startet på 2 drag etter forrige vinter. 90 hesteren etter noen sekunder. Det er viktig å få vekk bensin og 2taktsolje fra gasseren. Men ang din motoren. Har du gnist på pluggene da ? på min motoren var det dårlig kontakt i en sikring og den var dau som ei sild en gang. Gnukka litt, og VRÆÆÆÆL. Its a Mercury.......dont trust it......... Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Rikosjett Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 har gjort det samme som deg hvert år. men i høst ble det tvillinger og skipperskole Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Ville nå først prøvd med nye plugger,og nyladet batteri. Ta ut pluggene dersom de blir våte,og prøv igjen. Sjekk også at chockepådraget er korrekt. Er vel manuel spak for denne og. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 har Båten liggende på Hitra. skal utover på Tirsdag. Noen som husker hvilke NGK plugger denne skal ha? trodde ikke det ble så lett irr i gasserne når det var totaktsolje i bensinen. Har et strømaggregat og det bruker jeg å blande litt olje i bensinen da jeg tidligere hadde trøbbell med irr ved lagring. Virker som om fettet virker hindrende for irr. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 blir det feil å sprøye ned magnetspolen med CRC Marine? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Har du gnist på pluggene? Dette er det første jeg ville sjekket. Det hjelper ikke med startgass eller bensin hvis du ikke har gnist. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2011 fersk bensin gjorde susen. går som ei klokke etter drenering av gasserne... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.