Jump to content

Yamaha v4 130hk, starter ikke


Rikosjett

Recommended Posts

Ble for travelt i høst til å ta opp båt.

Så den har overvintret.

På tirsdag var det finvær og tenkte å få startet den opp.

 

Ikke et livstegen.

 

Konkluderte med at blæra var gåen på bensinslangen slik at den ikke ble hard.

Fikk tak i ny og fikk pumpet på bensin på forgasserene.

 

Fortsatt ikke livstegn.

 

Så jeg må vel ha på fersk bensin og drenere gasserne.

tips?

Link to post

for all del... IKKE gi den startgass!!!

Dette er en totakter.

 

litt frigass og choke burde holde.

sørg for å ha friskt batteri

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Hallo!!

 

litt startgass for å provosere frem tenning skader ikke. Det å pøse på med startgass slik at motoren går på kun gassen er en helt annen sak. Derfor jeg foreslo å gasse kun 2 sylindre.

 

Samme på diesel. Går fint med startgass bare man dropper gløding der dette finnes.

 

Brukt med måte utgjør ikke dette noen problemer.

Føkk deg...

Link to post

Et alternativ til startgassen er jo ei "dusjeflaske" med bensin/olje, en dusj i hver gasser pleier å hjelpe! PS mange plastflasker tåler ikke bensin veldig godt så den bør ikke bli stående med bensin på i lang tid!

 

 

Edit: skrivefeil

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post

Det jeg gjør med mine motorer når jeg setter de bort er å ta av bensinslangen (stenge bensinkran på den minste) og kjøre motoren til den stopper. Sprayer inn wd40 i gasseren/gasserene og kjører motoren litt på starteren/drar i snora.

 

når de skal brukes er det bare å pumpe hardt på blæra, full shoke, og starter tvert, eller nesten tvert :)

 

Den minste 4takteren startet på 2 drag etter forrige vinter. 90 hesteren etter noen sekunder.

 

Det er viktig å få vekk bensin og 2taktsolje fra gasseren.

 

Men ang din motoren. Har du gnist på pluggene da ? på min motoren var det dårlig kontakt i en sikring og den var dau som ei sild en gang. Gnukka litt, og VRÆÆÆÆL.

 

Its a Mercury.......dont trust it......... :giggle:

Føkk deg...

Link to post

har Båten liggende på Hitra. skal utover på Tirsdag.

Noen som husker hvilke NGK plugger denne skal ha?

 

trodde ikke det ble så lett irr i gasserne når det var totaktsolje i bensinen.

Har et strømaggregat og det bruker jeg å blande litt olje i bensinen da jeg tidligere hadde trøbbell med irr ved lagring.

Virker som om fettet virker hindrende for irr.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...