Kaptein_Kaos Startet 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2011 Heisann ! Jeg har i dag tatt ut begge ladeluftkjølerene i motorene mine Volvo Penta TAMD41A, og på begge var det løsnet et tverrstag, er det nødvendig og ha dette på plass, eller kan jeg bare la det være som det er ? Legger ved etpar bilder som viser hvor tverrstaget skulle vært. Mvh: Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein_Kaos Svart 28.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 En annen ting og med det samme.. den olje/sot filmen som ligger på rillene/platene var vrien og få vasket bort, noen som har gode tips til produkter som ikke legger igjen en fetthinne som jeg kan bruke ? Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Bruk motorvask. La stå en time eller to og spyl Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kaptein_Kaos Svart 28.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Bruk motorvask. La stå en time eller... Mener du av sprayboks typen som fåes kjøpt på bensinstasjoner, eller annen type for bløtlegging/nedsenkning ? Mvh: Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Mener du av sprayboks typen som fåes kjøpt på bensinstasjonen Kaptein_Kaos Ja, men du du kan også bruke vanlig motorvask på 1 liters flaske med sprøytehode. Samme innhold, men billigere. Jeg har benyttet høytrykkspyler på luftsiden. Det går bra hvis nu holder litt avstand. Går du for nære sitter du der med ei regning på 12 båtpenger. På saltvannsiden benytter du 10% saltsyre. Med 10% kan det stå over natta. Med 30% maks en time eller to. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.