litt peiling Startet 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2011 Skal trekke om uteputene i min scand 86 mod baltic. Hva syntes dere/erfaringer om trekking ? Skai eller tøy/stoff puter ? farge? ensfargede eller med striper eller bånd i sidene ? Omtrekking skal gjøres av prof firma. Bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 (redigert) Jeg har prøvd nesten alle alternativer bortsett fra alcantra/semsket... Hadde det dyreste og beste blå stoffet i en båt men man blir lei av å tørke vekk flekker og fotmerker etter en tur ute i båten. Vi fant ut at skinn/skai er det enklest spesielt når man har barn ombord. Har hatt ensfarget og med fargede sømmer og det er vel bare sin egen smak som må avgjøre hva som kler båten best...I vår Scand kjøpet vi nytt for to år siden og det ble hvit med blå bånd kansje kjedelig men på sikt tror vi det er noe neste eier også synes er ok. Redigert 27.Januar.2011 av Lazy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 Sånn er min: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Vidarfre Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Jeg har nettopp bestilt komplett putesett ute til min Atlantic, og etter mye synsing gikk jeg for det vi kaller alcantara, heter egentlig ikke det men husker ikke eksakt. Koksgrå farge og sinnsykt mykt og slitesterkt stoff, tok en bit av skai og ville prøve rivestyrke, hadde ingen problemer ,ed å rive skai, men alcantara...rykket og sleit men ikke et merke i det Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
litt peiling Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Jeg har tatt mine valg ;-) Jeg har bestillt helt nye seter/puter til min baltic. De nye putene blir captain blå med stoff "alcantara". Blir dyrere enn skai. Skai koster ca 100kr/m, mens alcantara koster ca 450kr/m. Jeg betaler ca 26000,- for helt nytt komplett sett. Har bestillt ny dørk, komplett fra scand kr 18000,- Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Kan jeg spørre hvek som syr? mine blir laget av Salmaker Sørensen her i Kr.sand. kr 25.000 med 2 nye stoler med pendel og alt skum nytt Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
litt peiling Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Norsk båt og biltrekk as på Tjøme. Jeg skal også ha nytt skum i alle putene og 1 stk dobbel stol. + veggene blir trekt i ny skai og mellom stykkene mellom sete/puterygg får også ny skai. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Blått stoff har vi i Master'en. Fint, men med små barn er skaiseter mye mer avslappende å nyte middagen på... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
litt peiling Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Våres barn er blitt 14 og 17 år så da er det mindre søl.... Men skal bli deilig å slippe klamme seter/ steik varme seter. Er fargen din captain blå eller marine blå i Master`n Kodevaag ? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 (redigert) Vet ikke... Forrige eier som har fått Masteren trukket om. edit: Forresten, hvis du kan legge til en "e" i navnet mitt, og kalle meg kodEvaag, så kan vel jeg kalle deg "litE peiling"? Er jo bare en bokstav... heheh... Redigert 6.Februar.2011 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
litt peiling Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Sorry... Kodvaag Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Alt i orden! Dørk og puter til 44.000,- ...dæven... Det beløpet får meg til å følge meg glad jeg kjøpte "ferdig" Baltic som alt dette var fint i, i stedet for å begynne å pusse opp Master'en. Blir sikkert kjempefint med alacantara i din Baltic! Det blå stoffet jeg har i Master'en er bare vanlig "stoff", ikke alacantara. Alacantara har fantastiske egenskaper. På Transporteren har jeg skinn/alacantara sete, og søler jeg cola, så er det bare å tørke vekk. Lånte pappas bobil på tur, den har røde skinnseter med beige alacantara i midten. Er jo ikke ungene som er grisen, det er meg... Presterte å søle cola på alacantaraen på førersetet, og tenkte "#%"!#¤% men, stoppet, og tørket det vekk med en tørr klut, og flekken ble helt, helt borte vekk!!! Så, ingen tvil om at alacantara er et bra stoff. Gratulerer med et godt (og kostbart) valg. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.