Jump to content

Hjelp til valg av puter til Baltic

litt peiling

Recommended Posts

Jeg har prøvd nesten alle alternativer bortsett fra alcantra/semsket...

Hadde det dyreste og beste blå stoffet i en båt men man blir lei av å tørke vekk flekker og fotmerker etter en tur ute i båten.

Vi fant ut at skinn/skai er det enklest spesielt når man har barn ombord. Har hatt ensfarget og med fargede sømmer og det er vel bare sin egen smak som må avgjøre hva som kler båten best...I vår Scand kjøpet vi nytt for to år siden og det ble hvit med blå bånd kansje kjedelig men på sikt tror vi det er noe neste eier også synes er ok.

Redigert av Lazy (see edit history)
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp bestilt komplett putesett ute til min Atlantic, og etter mye synsing gikk jeg for det vi kaller alcantara, heter egentlig ikke det men husker ikke eksakt. Koksgrå farge og sinnsykt mykt og slitesterkt stoff, tok en bit av skai og ville prøve rivestyrke, hadde ingen problemer ,ed å rive skai, men alcantara...rykket og sleit :headbang: men ikke et merke i det :thumbsup:

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Jeg har tatt mine valg ;-) Jeg har bestillt helt nye seter/puter til min baltic. De nye putene blir captain blå med stoff "alcantara". Blir dyrere enn skai. Skai koster ca 100kr/m, mens alcantara koster ca 450kr/m. Jeg betaler ca 26000,- for helt nytt komplett sett.

Har bestillt ny dørk, komplett fra scand kr 18000,-

Vet ikke... Forrige eier som har fått Masteren trukket om.

edit:

Forresten, hvis du kan legge til en "e" i navnet mitt, og kalle meg kodEvaag, så kan vel jeg kalle deg "litE peiling"? :lol:

Er jo bare en bokstav... heheh... :wflag:

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Alt i orden! :lol:

Dørk og puter til 44.000,- ...dæven...

Det beløpet får meg til å følge meg glad jeg kjøpte "ferdig" Baltic som alt dette var fint i, i stedet for å begynne å pusse opp Master'en.

Blir sikkert kjempefint med alacantara i din Baltic!

Det blå stoffet jeg har i Master'en er bare vanlig "stoff", ikke alacantara.

Alacantara har fantastiske egenskaper.

På Transporteren har jeg skinn/alacantara sete, og søler jeg cola, så er det bare å tørke vekk.

Lånte pappas bobil på tur, den har røde skinnseter med beige alacantara i midten.

Er jo ikke ungene som er grisen, det er meg...

Presterte å søle cola på alacantaraen på førersetet, og tenkte "#%"!#¤% men, stoppet, og tørket det vekk med en tørr klut, og flekken ble helt, helt borte vekk!!!

Så, ingen tvil om at alacantara er et bra stoff.

Gratulerer med et godt (og kostbart) valg.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...