Jump to content

Stereo anlegg i liten RIB

Sturee

Recommended Posts

Heisann!

Jeg vurderer å sette anlegg inn i RIBen jeg skal kjøpe. budsjettet er veldig lavt, så det måtte blitt ei billig stereopakke. problemet er, vil jeg høre 2x60w høyttalere godt med en bråkete 2 takter bakpå? så er det det at jeg liker godt å hoppe på bølger med båten, så båten fpr en del slag, tåler batteriene og stereoanlegget dette?

Mvh NT

Å utsette både batteri og cd spiller for slag ved hopping er en fin måte å ødelegge sakene på :) For ikke å snakke om at cd spilleren garantert vil hikke som fa... :) Dunk på cd spilleren hjemme og se hva som skjer.

Jeg har ca 600w i båten, og må spille ganske høyt for å få grei lyd i forhold til motoren, ved høyere turtall.

Snutten her viser ca fart 13 til 20 knop

Mest kos med radio på lavt volum synes nå jeg :)

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Et par gode øreplugger av typen du tyter inn i øret, samt mp3 spiller eller gjerne en telefon (så hører du hvis telefonen ringer også) er mye enklere. Og dessuten slipper du å "plage" andre mennesker rundt deg med høy musikk. Det er veldig få som synes det er like tøft som han oppi båten :)

Føkk deg...

Hei jeg har installert mange såkalte mp3 anlegg i småjoller. Fra www.belamarin.no merke poly-planar. Inneholder to høytalere, en forsterker, 3,5minijack tilkobling for innfelling og en volumkontroll. Da bruker du mobilen eller en mp3 spiller. Fungerer helt topp og koster under 2000,-

En Boomblaster bruker mye batteri. skal du bruke eksternt batteri må du ha en spesiell strømplugg (på de nye ihvertfall) og et batteri :)

Og jeg tror ikke en Boomblaster liker så mye hopping.

Skal du imponere noen med "fet musikk" må du antagelig godt over snittet på anlegget. Små anlegg lager bare "støy"

Skal du ha det kult selv, bruk propper. De stenger ute mye motorlyd også.

Føkk deg...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...