Jump to content

Nybegynner seilbåt?

wutech

Recommended Posts

størrelsen ville jeg ikke bekymret meg for, en 35 foter....

Skal innrømme at jeg godt kunne tenkt meg fasilitetene og plassen på en båt i størrelseorden 30-32 fot, men størrelsen skremmer noe - men så lenge en er alene og slipper å ha en flokk tilskuere de første gangene en skal gå til kai er det da utrolig hva en får til :-)

Eg starta rett på 33 fot i seilbåt, og det er ikkje vanskelig å få til. Klart du kan få glede i liten båt, men med to unger(som eg og har) blei 33 fot sånn passe lite. Har nå oppgradert til 37 fot og 3 lugarer og er storfornøyd med størrelsen. Ser ikkje behovet for større båt på lenge enda. Lett å seile alene og med familien ombord. Anbefaler å prøve ut litt forskjellige størrelser slik at du finner ein båt du kan ha ei stund. Sett dere ned og tenk gjennom hva som er viktig for dere å ha ombord. Vil tru at dass, dusj, varmtvatn osv er viktig komforten sin del. Itillegg nok køyeplasser som er faste, å måtte legge ner salongbord for å lage køy er styr på ein 2-4 vekers ferie. Sjekk båter i området ditt som er for salg og spør gjerne om ein testtur.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...