Ribtjenester Startet 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2011 Har kjøpt autopilot til min bav. Raymarin spx10. På pumpa skal det inn 3 slanger, På bildet så kommer det 3 slanger en går inn på toppen av veske beholderen, og de 2 andre er de med T kobling på. Skal jeg koble meg på T røra med 2 av slangene og kappe meg inn på den som går inn på behoderen instruksjon: jeg har ikke den firkanta boksen! På fohånd takk Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
liberty Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 (redigert) Hei du kobler A og B porten på pumpen inn på T stykkene som vist på slangene dine og så kutter du slangen som går inn på toppen av tanken og kobler på et T stykke der som går til R på pumpen Jeg ser at tanken din ikke er full det må den være. Ful olje på styerpumpen din og skru opp lokket på tanken din litt så skal den fulle seg selv.OBS du må ikke ha en pumpe som er støre en 0,5 hvis det er et DPH drev du har Riktig pumpe er Raymarine E12139 Redigert 29.Januar.2011 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 (redigert) Pumpa heter M811220 Det er et max merke på beholderen, det er ca der olja er nå:) men klart jeg må fylle opp litt når pumpa skal fylles<:) Redigert 29.Januar.2011 av Ella. (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
liberty Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 (redigert) Raymarine M811220 er type 1 den er for stor til de små styreselynderne på DPH drevet. Du komer til og få problemer med styringen når du kommer opp i litt stor fart selv om du sitter dempingen til 9 på piloten Jeg monterte type 1. Men båten vinglet etter jeg kom på plan, og jeg måtte skifte til type 0,5 og etter det fungerte den helt perfekt Redigert 29.Januar.2011 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 (redigert) Det var jo rart Bella marin, som sa jeg skulle ha denne. Er det noe flere synspungter her? Pumpa du vil bruke er fra 50 til 110ccm og den jeg har er for 80- 230. Hvor store er sylinderen da tru? Redigert 29.Januar.2011 av Ella. (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
liberty Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 I Bella marin sin katalog så oppgir jo de at for D4/D6 med DPH så skal du bruke E12139.Sylynder volume på sylyndrene er til sammen 53ccm Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Ja jeg så det, idiotisk at de gir meg den andre, dette burde de kunne Tusen takk for super hjelp. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
liberty Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Har du tenkt og montere rorføler ? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Dette kan du, hva mener du, de sa det ikke var nødvendig? Hva er fordelen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
liberty Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Det går greit hvis det ikke blir for mye sjø men det er en stor fordel og montere rorføler Kjøp delene du trenger hos http://www.coastalrides.co.uk/ Kit til DPH og føler ca halv pris av det koster i norge Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Da har jeg vært i kontakt med Bella marin, jeg skal bruke den pumpa jeg har fått, på tidligere modell autopilot mååte jeg hatt pumpa du refererer til:) kul side du har linka til:=) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
liberty Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Jeg monterte Raymarin spx10 i mai 2010 så jeg tror ikke det har kommet ny model etter det. 0,5 pumpen står også anbrfalt til DPH i 2011 katalågen Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Det har kommet noe nytt nå i høst, de hadde ikke gjort om i katalogen. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
jeb Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 kan jeg spørre hva det kostet med autopiloten din jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
liberty Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Jeg betalte for Raymarine spx10 ST 70 display 0,5 pumpe og rorføler Kr 15200 ink moms og frakt hos Coastal Rides Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 3.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2011 Jeg betalte ca.17t med den tråløse fjerkontrollen:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.