John83 Startet 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2011 Var ombord i dag og tengte at jeg skulle kaste loss for en fin tur på havet i finværet. Men da jeg startet motoren banket og bromma det noe voldsomt og det ble en oljefilm på havet etter eksosen. Stoppet den med en gang og gikk ned for og peile olje. Fant da ut at det er så mye vann i oljen at det gikk nesten helt opp på peile pinnen. Så jeg lurer på om dere kan ha noen innspill om hva som kan være galt. Det har jo vært kaldt noen dager her nord på så det kan vel være alt fra spukket topp/blokk til gåen toppakning. Vil det lønne seg og overhale eller? den er ferskvannskjølt og har gått hele livet med ferskvann i "årene" Flonka ny motor er nok ikke akktuelt da den blir jo og koste mere en båten. Må vel bite i det sure eple og begynne demontering.. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Sjekke sjøvannspumpa først, den kan lekke inn via akselen.Ellers kan du trykkteste ferskvannskretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Antar pumpa er ganske lik MD21 sin. Har du sjekket om sladrehullet er åpent, evt drypper? Les min erfaring (men berget faktisk motoren ) https://baatplassen.no/i/topic/67751-penta-md21a-sjoevann-i-motor-via-impellerpumpe/page__p__957101__hl__md21__fromsearch__1#entry957101 Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.