mewa 2 Startet 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2011 Den kutter plutselig i turtallet hele tiden sviver fint for plutselig å få et kjapt kutt varer et 10 dels sekund mekanikeren mener det er kondens i bensinen,jeg mener det må være noe med strømmen.Hvis det er kondens mener jeg at den hadde vibrert litt mer.Samme hva turtall enten det er 5oo eller 4000 de kuttene kommer hele tiden håper noen kan hjelpe med svar.... mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Kan det være gir switch som kobler seg inn av en eller annen årsak....hvis du har det da En + kabel som kommer i kontakt med jord. Dårleg pluggledning.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
mewa 2 Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 alle pluggledninger er i orden gearshift er der ikke har forstått at det er en clutch i bravo 3 drev.Har i dag fått satt inn ny tenningsunit så alt skal være i orden hadde og dette med den gamle tenningen mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 eg e sikker på at det sitte en mekaniker her på båtplassen så vet noe om dette her trenger svar eventuelt ledetråder mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Bytta hele tenningspakken? Hvordan er den under belastning? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 koble til et analogt voltmeter på + til coilen og se om nåla dupper samtidig med kutta Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Har kun kjørt den i fri men den oppfører seg helt likt uansett turtall.Kan ikke få dette til å stemme med kondens eller vann i tanken mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Tenker coil eller kondensator, gjør som beskrevet over å mål utfra coil Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Hei går snart tom for prøv å feil metoden,motoren går fint når den er kald starter også lett men når den begynner å bli varm begynner den å kutte turtallet trenger litt mer input.... mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Begynte problemene etter et pluggskift? 454 er ikke pirkete på mye, men på plugga er den det. Skift pluggledninger samtidig Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 (redigert) Det foreslås coil, plugger og annet her, som forsåvidt er gode forslag, men jeg regner med at du har forsøkt dette etter å ha holdt på med dette i et par måneder. Du skriver "skiftet tenningsunit" ???? Det hadde vært litt lettere å hjelpe dersom du hadde fortalt hva det var snakk om? Er det 7.4 forgasser, 7.4 MPI, 454 Magnum osv. Årsmodell, type drev (Bravo 3 hvis jeg har forstått riktig?) hva du har forsøkt for å løse problemet frem til nå. Dersom man ikke vet disse grunnleggende tingene kan vi alle sitte her å gjette til vi blir alderspensjonister! Har du vært hos en forhandler og sjekket service bulletiner opp mot serienummeret e.l. ??? Redigert 7.Februar.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Tenningsunit er en svart box med ledninger som styrer tenningen den var røket å da fikk jeg ikke start på den i det hele tatt.Dette problemet med turtallet kom etter at de hadde hatt motoren ute av båten da jeg skulle skjifte styrebolt når de satte de inn så var det der,hadde ikke tendenser til dette før.Er en 96 mod 7,4 forgasser (denne er også ny) med bravo 3... mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Nok en idè :-) Siden det er etter at du hadde ut motor, har du fått på plass alle jordledning(er)? Er det god jord der det skal være. Noen moduler er jordet til braketten de sitter på andre sitter direkte på riser. Skal ikke så mye maling/rust til... Spenningen kan se bra om du bruker batteriminus eller annet gods som referanse, derimot bør man måle fra det jordingspunkt ECU bruker. (Hva med de gul/røde ledningene fremover til f.eks død-manns knapp. Kan de ligge i klem/slenge rundt hvis ikke i bruk?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.