Jump to content

mercruiser 7,4 bensin kutter turtallet

mewa 2

Recommended Posts

Den kutter plutselig i turtallet hele tiden sviver fint for plutselig å få et kjapt kutt varer et 10 dels sekund mekanikeren mener det er kondens i bensinen,jeg mener det må være noe med strømmen.Hvis det er kondens mener jeg at den hadde vibrert litt mer.Samme hva turtall enten det er 5oo eller 4000 de kuttene kommer hele tiden håper noen kan hjelpe med svar....

mvh

Mewa 2

Det foreslås coil, plugger og annet her, som forsåvidt er gode forslag, men jeg regner med at du har forsøkt dette etter å ha holdt på med dette i et par måneder.

Du skriver "skiftet tenningsunit" ???? Det hadde vært litt lettere å hjelpe dersom du hadde fortalt hva det var snakk om?

Er det 7.4 forgasser, 7.4 MPI, 454 Magnum osv.

Årsmodell, type drev (Bravo 3 hvis jeg har forstått riktig?) hva du har forsøkt for å løse problemet frem til nå.

Dersom man ikke vet disse grunnleggende tingene kan vi alle sitte her å gjette til vi blir alderspensjonister!

Har du vært hos en forhandler og sjekket service bulletiner opp mot serienummeret e.l. ???

Redigert av adeneo (see edit history)

Tenningsunit er en svart box med ledninger som styrer tenningen den var røket å da fikk jeg ikke start på den i det hele tatt.Dette problemet med turtallet kom etter at de hadde hatt motoren ute av båten da jeg skulle skjifte styrebolt når de satte de inn så var det der,hadde ikke tendenser til dette før.Er en 96 mod 7,4 forgasser (denne er også ny) med bravo 3...

mvh

Mewa 2

Nok en idè :-)

Siden det er etter at du hadde ut motor, har du fått på plass alle jordledning(er)?

Er det god jord der det skal være. Noen moduler er jordet til braketten de sitter på andre sitter direkte på riser. Skal ikke så mye maling/rust til...

Spenningen kan se bra om du bruker batteriminus eller annet gods som referanse, derimot bør man måle fra det jordingspunkt ECU bruker.

(Hva med de gul/røde ledningene fremover til f.eks død-manns knapp. Kan de ligge i klem/slenge rundt hvis ikke i bruk?)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...